יום שישי, 18 באוקטובר 2024

424 - מתי המלחמה תיגמר, האם תיגמר?

 הנושא החם בשרביט שלנו הוא - 

הנושא החם - האם המלחמה הזאת תיגמר? / עורך מוטי אורגד


תיגמר? לא תיגמר?
באחת התגובות של מוטי לאחד הפוסטים שלי הוא כתב שהוא חושש מאוד שהמלחמה תימשך, כמו בדיסטופיה של אורוול, 1984, ע"מ לשמור על שלטון המעמד השליט ומנהיגו.

באחת מהתגובות שלי לאמפיראטי כתבתי שאני חייב להיות אופיטימי, כי אם אוותר על האופטימיות המסקנה היחידה האפשרית לחפץ חיים היא הגירה מיידית, כמו ישראלים רבים שעשו זאת כבר.

הפעם במקום להקים מושבה יהודית משגשגת במצרים, בקהיר ובאלכסנדריה אתונה היא הכתובת. לא ברלין על אף הנהירה של "מורדים בעיני עצמם" כפי שהיטיב להגדיר יוסי אלפי במופע שלו עם הגבעטרון, שקדים וצימוקים.

במלים אחרות, לא נביא אני ואפילו לא בן של נביא [אמנם נכד של מקובל ופותח מזלות, מתעסק בקבלה עממית ובמגיה לבנה], אין לי שמץ הבנה בכלום. יש לי ראש ויש לי מחשבות.

ברור לי שרה"מ מסוכן מאוד, ממליץ לקרוא אצל עופרה עופר אורן בבלוגה "סופרת ספרים" את הפוסט של ד"ר גלי מיר-תיבון: מר הפקרה, מורשתו של נוטש חטופים, שם היא מסכמת בקיצור וביעילות את כל העובדות והדעות אודותיו מהשנה האחרונה.

אז מה?
האם רה"מ הוא טרוצקיסט לטנטי או מגשים חזונו של מאו, דינמיקה מהפכנית, מניעת יצירת רוטינה, קביעות, נורמות כדי למנוע הפיכת השלטון למושחת? הוא לטנטי, בהחלט, טרוקצקיסט ו"טרוריסט"א-לה-באחטין.  רק שטרוצקי בטח מתהפך בקברו כשהוא מבין לאן הימני, הקפיליסט, חובב השררה ומנעמי השלטון לקח את האידיאולוגיה המהפכנית שלו.

אני חושב שהחברה הישראלית ברובה סולדת מקיצוניות, והיא סובלת מאוד מהמצב הקיים כעת. הצבא על אף כל גדרות החוקים שמוצבים לו הוא עדיין צבא של "מתנדבים בכוח החוק", והחיילים חוזרים לביתם.

התגובה אתמול, הציבורית, בעקבות הריגתו של סינוואר מצביעה על רצון עמוק לסיים כבר ולחזור למלחמות היהודים הקטנוניות.


https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%97%D7%91%D7%A8%D7
%94_%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%AA_%D7%9C%D7%9E%D7%93%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%AA_%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%98%D7%91%D7%A2%D7%95%D7%AA

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה