יום ראשון, 3 במרץ 2024

353 - פוסט פוליטי ותרבותי

 השרביט החם מציע לנו לכתוב על האירווזיון.

בחרתי להתייחס לאירוויזיון כביטוי השלם והכי מדוייק להתפוררות התרבות הישראלית על כל מרכיביה לכדי תחרות זמר, שחשיבותה בעיקר לזמר ולכמות הכסף שיעשה בעקבותיה.

כבר שנים רבות שכותבי המלים, התמלילנים [אפילו לא אכנה אותם פזמונאים, פזמונאית היתה נעמי שמר, והיא הציבה רף גבוה] בוחרים לכתוב באנגלית או להעלים את הצלילים הקשים של העברית.

רוב השירים נטולי משמעות, למעט השתלבות המלים במוזיקה, [ ראו נטע ברזילי, כדוגמה מהותית] מעין מרכיב מוזיקלי נוסף בתוך העיבוד התיזמורתי. מי זוכר את מלות השירים שנבחרו ונגשו לתחרות, למעט כמה וכמה בודדים? ובצדק מציין מוטי בפוסט שלו שהוא זוכר את אילנית, כי שיריה נכתבו על ידי מקצוענים שגם הבינו שלמילה יש משמעות ולא רק צליל.

אבל, מה לנו כי נלין.

שר החינוך, יואב קיש הנושא שם משפחה מיתולוגי, של המלך הראשון בישראל החליט שלו אין סבלנות. מעניין מתי יחליט שאפשר לוותר על סיפור שאול, למשל, כי זה לא בא טוב אצל גברת מסוימת? אני ממש כועס, כי אדם בעל שם מפואר שכזה, שמזקק את מהות הישראליות הממלכתית החדשה, לא היהודית הקנאית, בוגד בישראליות הזו, ולשם מה בדיוק?

ליאור דטל כתב ב'מעריב' היום על שני יואב בממשלה. האחד - גלנט השני קיש. דרכם הוא הצביע על ממשלת רשע וזדון, על רה"מ שמתעסק בשיפוץ הבריכה שלו, שמנותק לגמרי מהמציאות.

על פי יודעי דבר, כולל אייל ולדמן עצמו, בבית הראש ורעייתו נזעקו מששמעו שאייל ולדמן, יזם גדול, מכניס מליארדים למדינה, בתו נרצחה ב- 7.10.2023 העז, שומו שמים והצילי ארץ, לבקר את רה"מ נבחר לקבל את פרס ישראל.

המסר הועבר לשר, השר ניסה לשנות החלטה, לא הצליח אז החליט לשפוך את התינוק עם מי האמבט, למה לא?!

פרס ישראל על כל מחלקותיו שהאירו את הישגי המדע הישראלי, התרבות הגבוהה כקלה נמחק כי, בזמן מלחמה לא נותנים פרסים על מצוינות אקדמית או תרבותית, אלא על "מעורבות חברתית."

נושא השואה - הורחק השנה מהבחינות - ילדי העוטף לא יכולים להתמודד עם החומרים

זה מגוחך ועלוב כמו המאבק להשאיר את השיר הישראלי באירווזיון, זו "התרבות הישראלית". כי על זה השר יפעל במלוא כוחו. נראה לי האיש הזה טבע בתוך הרפש, הבוץ והביצה הנתניהו'הית.

לא אתאמץ לצפות. שנה שעברה צפיתי ונחנקתי משיעמום, אז עברתי לדברים אחרים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה