יום שבת, 10 ביוני 2023

268 - מזל טוב, ותנחומים לילדים

 ניסן שור, בטורו הנשכני, בדר"כ, תוקף השבוע את ההורות המאוחרת של הגברים. הדוגמות שלו, הקיצוניות הן רוברט דה נירו[79] ואל פאצ'ינו [83] הראשון בת זוגו בת 45 והשני, בת זוגו בת 29.

ניסן שור, בטורו הקבוע ב"גלריה" סופ"ש, עיתון 'הארץ' כותב על אבהות מאוחרת, במיוחד כזו של דה נירו [79] ואל פאצ'ינו [83].
הוא פותח את הטוטר בסיטואציה משעשעת אך תמיד מביכה: האב המבוגר נשאל אם הוא סבא של הילד. או אז הוא מאפיין את גילאי האבות בגנים הציבוריים ולחא מפסיק לגחך עליהם, כן, גם על עצמו [בגיל 38 נולד לו בנו היחיד, לאחר שהוא וזוגתו עברו מסע ארוך של נסיונות להרות.]
הוא נותן כמה וכמה סיבות לכך, שגברים שיכלו כבר להיות אחרי גיל האבהות הופכים לאבות:
1. אינפנטיליות
2. תחושה כוזבת שניתן לדחוק את הקץ
3. פרק ב' או ג' של נישואין עם צעירות פוריות - מה תסרב לרצונן לאמהות?
הוא לא מציין סיבות רבות נוספות לגבר הממוצע והרגיל, למעט לחזור על ההחלטה להביא ילדים לאחר ש"מיצית את כל מה שאפשר למצות", "הגיע הזמן".
על שני החטיארים ההוליוודיים הוא כותב בסוף הטור:


"ההורות של דה נירו ופאצ'ינו מעלה עוד נקודה: הורות וזוגיות כהסדר משתלם לכל הצדדים... בכך אני לא רומז שהנשים של דה נירו [45] ושל פאצ'ינו [29] הן "גולדיגריות" ... אבל בוודאי היו להן השיקולים שלהן. ...זו עסקה משתלמת לכל הצדדים... האב הזקן, הכוכב, הידוען מראה שעוד כוחו במותניו ומוקדם מדיי להספיד אותו. הדימוי שלו, האאורה, עודם זוהרים. עובדה, הוא הצליח ליצור חיים חדשים. האם מצדה הבטיחה את העתיד החומרי של בנה או בתה. היא עשתה את שלה, כבר כשהיא בהריון היא הגשימה את תפקיגדנ כהורה מגוון ומפרנס. זה נורא ציני לחשוב על זה ככה, אבל ההורות לא מנותקת מהלך החשיבה הקפיטליסטי.. שיהיה במזל טוב לכולם ותנחומים לילדים."

מהי עמדתכן/כם?


Livia Kent with her dad, Charles.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה