יום ראשון, 11 ביוני 2023

269 - ספרים שאהבתי בילדותי

 הפעם אני כותב בעקבות עדי אדלר , כשהיא בחרה לספר דווקא על ספר "שנוי במחלוקת", ציפורים מתות בסתר, ולא על ספרי ילדותה.

כיוןן שאני כמו הקנקן התחלתי לקרוא בגיל צעיר, כיוון שהספרייה העירונית בקרית יובל, בית טיילור,  ירושלים היתה ענייה במיוחד בספרות לילדים, עברתי לקריאה של ספרים עבים, שמיועדים למבוגרים.

האם אני זוכר משהו?

מילדותי  הראשונה, גן ועד כיתה ו' או ז', אין לי הרבה זכרונות. אני זוכר את התנ"ך כי קראתי עם אמי, אני זוכר עתוני ילדים, ספרי קריאה שקיבלנו בבית הספר, שחלק מהם כלכך פדגוגיים שבא לי להקיא.

הרביעיה הסודית, השמיניה הסודית, השביעה הסודית, הספרים הגרועים ועל גבול הפאשיזם הצברי של און שריג. פוצ'ו, שאמי קראה וכמובן האסופית על כל כרכיה והמשכיה.

אבל

בגיל 12/13 חל בי שינוי פיזיולוגי מרשים, שעד אז הייתי עיוור להתרחשותו אצל אחיי הגדולים. ספרי הקריאה התחילו לקבל עומק מיני, הכי מפתה שאפשר.

למשל ספר פשוט על פנימייה של פוצ'ו - פרא אדם הפך למיני

נפנוף של מטפחת - OMG - של ראובן קריץ. הקישור אגב הוא לספר השלם בפרוייקט בן יהודה

אבל הנפלא מכולם, "פייטון פלייס", שאמי חסרת הצניעות פיתחה לפתע שרירים מוסריים והחביאה אותו.

Peyton Place is a novel written by Grace Metalious and published in 1956. It became an immediate bestseller and caused a significant controversy due to its portrayal of taboo topics such as incest, abortion, and extramarital affairs in a small New England town. The book's success led to a film adaptation in 1957 and a popular television series that aired from 1964 to 1969.

Set in the fictional town of Peyton Place, New Hampshire, the story revolves around the lives and scandals of its residents. The central characters include Constance MacKenzie, a strong-willed woman struggling with her past; her daughter, Allison, who navigates the challenges of adolescence; and Selena Cross, a girl from a troubled family who becomes entangled in a scandalous affair.

The novel explores various themes such as sexual repression, hypocrisy, and the façade of respectability in a seemingly idyllic small town. Peyton Place was groundbreaking for its time, as it shed light on topics that were considered controversial and taboo in the 1950s.

The success of Peyton Place helped pave the way for more open discussions about societal issues in literature and media. It also influenced the development of soap operas, with its focus on interpersonal relationships, secrets, and melodrama.

כל סטיה אפשרית שיש לכם בראש, תופיע שם. לא היו תיאורי מין ממש, אבל אז, בגילי, התיאורים הרומזניים היו פורנוגרפיה ממש, וחרמן כמוני, בהחלט זכה לפעילות אוטומינית עניפה.

 לא מתחשק לי לכתוב על ספרי המופת שקראתי, על הספרים הראשונים באנגלית שהתחלתי לקרוא בגיל 14, בעידוד אחת מהמאהבות של אבי.

מי שיש לו רצון להריח קצת מוסר וצביעות של שולי הדרכים באמריקה, מוזמן להציץ בפרקים מהסדרה[ גם סרט עשו]. 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה