יום שישי, 20 בינואר 2023

234 - שאלון של מוטי

 1. ספר לנו על הרגע או האירוע שבו החלטת לפתוח בלוג. הרי זהו רגע מכונן בחייו של בלוגר (שלפניו היה "סתם" אדם). מה היה הטריגר או מי היה האדם שבזכותו הצטרפת לקהילת הבלוגרים?

תשובה

בשנת 1998 נחשפתי לראשונה לבלוג כאפשרות כתיבה. באחד מהפורומים, דמויי הצ'ט דאז, נשאלתי מה דעתי על בלוג. קצת הצחיק אותי, אבל הבלוג הראשון הראשון שפתחתי היה בישראבלוג. פתחתי קרוב לשלושה בלוגים, כל אחד עם שם משתמש אחר, שעסקו בנושאים שונים לגמרי זה מזה.



2. איך חשבת שהבלוג ייראה כשפתחת אותו? בוודאי הייתה לך תוכנית פעולה מסודרת... לכתוב בנושאים מסוימים, בקצב מסוים. האם אתה כותב על אותם נושאים או ששינית כיוון בדרך?

לא היו לי מחשבות בענין, אז. עד שהשתלטתי על כל האפשרויות. כן ידעתי שאני אוהב תמונות. אין לי תוכניות פעולה מסודרות לכלום בחיים שלי. אפילו בלוג הסיפור המד"בי שאני כותב עכשיו אינו פועל על פי תוכנית מסודרת.
 

3. לו היית מתחיל מחדש היום, כשאתה כבר יודע ומכיר את מערכת היחסים שלך עם הבלוג, האם היית משנה משהו? כותב אחרת?

בהיותי פותח בלוגים סידרתי [ רק בשלוש השנים האחרונות פתחתי כארבעה בלוגים בפלטפורמות שונות, באחת אפילו שילמתי קצת כסף], השינוי הוא שם המשחק אצלי.


4. איזה שיר כאילו נכתב ממש על הבלוג שלך ויכול לתאר אותו?

לא נכתב שיר שיצליח לתאר, SORRY


5. האם יש לך רשומה שבמבט לאחור התחרטת שפרסמת אותה? האם החלטת לבטל אותה בעקבות זאת, או שבחרת להשאיר את העבר במקומו?

באחד מהבלוגים של תפוז פרסמתי סיפור קשה מאוד, אח"כ התאכזבתי מעצמי, כי התחילו לשאול אותי אם זה אמת. בבלוג אחר, שנטשתי כתבתי איזה פוסט שגרר תגובות שנאה שלא יאומנו. אינני מוחק דבר, בטח בבלוגים הם, שלא נכתבו בשמי, שאין דבר שמקשר אותי אליהם, ובכל מקרה- אין לי דרך להכנס אליהם יותר.

6. כל בלוגר חווה משבר כתיבה. לפעמים מתרצים אותו בחוסר זמן, עומס בעבודה, בלימודים, במשפחה... ולפעמים זו פשוט המוזה שלוקחת חופשה. אם זה כבר קרה לך, אנחנו נשמח לדעת איך המשבר הגיע אליך ומה עשית כדי לצאת ממנו.

ממשבר למשבר כוחנו עולה. למדתי לתת לאנרגיה היצירתית שלי להתאסף ולהצטבר. קשה לי מאוד בימים שאני עובד להקדיש זמן לכתיבה, עקב חוסר פניות. לכן אני שוקל פרישה מלאה ולהקדיש עצמי לכתיבה.


7. כשאתה מדפדף אחורה בבלוג שלך ועובר על רשומות ישנות, האם יש לך רשומה מן העבר שהיית מפרסם היום שוב? למה?

"למה" זו שאלה לא לענין, לדעתי. למה? ככה.

8. איזו רשומה של בלוגר אחר שקראת, הרגשת כאילו היית יכול לכתוב אותה בעצמך?

כזה אגואיסט ואגוצנטרי אני, שאינני מאמין שמישהו יכול לכתוב עבורי! טוב ממני.

9. ושאלה אחרונה חביבה - פינת הפירגון: איזה בלוג אתה קורא בקביעות ולא מחמיץ אף רשומה שלו?

לא אנקוב בשמות מפאת חשש שאעליב. מי שאני קורא בקביעות, יודע שאני קורא. אני משאיר הערה או סימן, לייק.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה