יום רביעי, 4 בינואר 2023

229 - ושוב אתכם עם רפורמת מח"ר יש"ב

 עוד לא נגמרה סאגת רפורמת מח"ר

לאור התנהגות חלק משרי הממשלה החדשה, בה כניסה למשרד היא סיבה לבטל כל דבר קודם, כחלק מתרבות הביטול של הימין הרדיקלי בארה"ב וגם חלק מהתעמולה המסוכנת של האיש הכי מסוכן בישראל כיום, שהיא להצביע על הממשלה הקודמת כ"לא לגיטימית", "הפרעה קלילה למהלך הטבעי של החיים", בוז לאחרים, גם השר קיש [ לא שמע כנראה מעודו על "קיש קיש קריא"] סימן בגסות רוח את המעבר מכם "שונאי עצמכם" [ ד"ר יש"ב ורפורמת הבושה שלה, שלא ביטלה את לימודי הרוח, אגב..] אלינו "אוהבי עצמנו", וביטל את הקודם, כלא היה.

לאור זאת, כנראה שנים מאוהדיה הרבים של השרה, ליאור דטל בדהמרקר, וכתבת החינוך של עיתון 'הארץ' שירה קדרי - עובדיה יצאו יום אחר יום בהצגת "מעלות" הרפורמה הגרועה של השרה. זה לבד מראיון אתה, לפני כמה ימים, בו חזרה לצורת היגוי כשל תלביבית בת 16, ילדותית-מתפנקת [איכס] ובין היתר לא היססה לטנף על המורים. נכון, היא לא זכתה לתמיכת המורים, כי כל מורה, הטירון והירוק ביותר, מזהה אנשי חינוך כמוה ממרחק, כצדקנים, מתחסדים, מאשימים אחרים וכו'

הנה מה שפרסמתי ב- טוויטר 3.1.2023

ביומיים האחרונים, שמתי לב, שכמה עיתונאי חינוך, דוגמת #ליאור_דטל מה #דהמרקר מנסים להראות עד כמה הצרה היוצאת ד"ר יש"ב עמדה להציל את מקצועות המח"ר [ מורשת, חברה, רוח] תוך הצגת רעיוני התוכנית והתעלמות מוחלטת מהחורים הלא מוסריים המובנים בה.

לשיטת מעריצי יש"ב, ד"ר לחינוך, התלמיד הישראלי הממוצע היה לומד לחקור על פי ענין, מגלה מחדש את מורשתו, מתנסה בכתיבה קווזי-אקדמית [נגיד, רפרט שנה א'], לומד מיומנויות עתידיות ופוגש אוריינות אקדמית הכי מתקדמת שיש.

יואב קיש עם הפה המגסביר הדוחה שלו מסיג, לשיטתם את החינוך אחורה, בהחזירו את לימודי המח"ר ללימודי בגרות, וכך הוא [ליאור דטל, אב"ח] גם כותב בטור שלו בדהמרקר אתמול: בין המתנגדים היו מורים ותיקים שלא רצו להתחיל ללמוד משהו חדש! וגם חלק מהמורים, חלק גדול, כבר התחילו השתלמויות להוראה מסוג חדש. 
אני יכול לדבר רק על עצמי. ההתנגדות של מורי המח"ר, זו שלא נדחפה על ידי כוחות פוליטיים מהימין בזמן הבחירות
- והם חופשי התערבו וניכסו את המחאה האותנטית לצרכים שלהם - נבעה משתי בעיות מרכזיות: הראשונה זריקת המורים לתוך מערכת משימות מפוקחת חיצונית, כפיית יצירת מחוונים ללא מתן הדרכה, אם בכלל, יצירת מטלות מתוקפות שאין למורה הממוצע שמץ של ידע בהפקתן-יצירתן-הערכתן, וחמור מכך, השנייה ,זכות וטו של ראמ"ה [רשות המדידה של המשרד] על ציוני מורים, ממש כך. 
סיבה פחות דרמטית, אך לא פחות חשובה. שינוי דרמטי וקיצוני בתהליכי ההערכה, דבר שמורה, גם הכי עדכני, טרם למד לבצע כמו שהם דורשים.
אבל ברור, הכי קל להאשים את המורים ואת המפמ"רים, שהתבררו כגדולי הקרנפים, אפילו בקט לא העלה על דעתו התקרנפות קיצונית של מפמ"ריות המח"ר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה