יום רביעי, 11 בספטמבר 2024

409 -סיכום שבוע במדיה החברתיות ושלוש המלצות צפייה

 

התנדבנו, ד' ואני, לסייע לקרובת משפחה עם לימודי כיתה א' של תאומיה, הכל ייעשה דרך ווטסאפ, זום, וידיאו שונים..

אני מעורב בויכוח עמוק על שפת הקודש ועל האכזרים שחיללוה בימי אליעזר בן יהודה, וכן בויכוח, שלא יאומן, עם אדם שטוען שכתב 15 ספרים, שלמד פיזיקה, שמצדד בטענות שהאל היהודי קילל נשים בעשר קללות, וחז"ל המתיקו את הקללות, ו"העניקו" לנשים תכונות מופת.

למשל, אשה משתנת בישיבה לא בגלל מבנה גופה ואיבר מינה אלא בשל הצניעות, וזה שגברים עושים צרכיהם בישיבה, בכלל לא קשור [אגב "גדולים" ו-"קטנים"] למבנה האנטומי שלנו. כמו כן, הוא התקשה לענות על מדוע  גברים לא קוללו בעשר קללות.

מייד כמובן נאמר לי: אתה לא מבין בתלמוד, בור ועם הארץ, איך תעז. אבל לצערו ההסטה הזו בדיון [תרגיל רטורי ידוע] לא עובדת מולי, כי שאלת השאלות נותרה, וכל התפתלות שמסרבת לראות בדת האברהמית הראשונה דת שמפלה נשים, סופה להתמוטט.

במקום אחר, קראתי סיפור על אם חד הורית, שלבנה הגדול יש חברה, שלא הביאה לה מתנה ליום הולדתה בטענה: היו לי הוצאות גדולות השבוע. [והיא, מפרנסת יחידה לא מפסיקה לתת, ולא היא לא מתקטננת]. אח"כ החברה הזו העזה לבקש מאחי חֲבֵרָהּ 100 ש"ח דמי השתתפות בנסיעה לים. ולא זו אלא אף זו, כשהגברת התערבה [טעות נוראה], ענתה לה הצעירונת: כסף לא צומח על העצים, אני עובדת קשה מאוד, ומקובל שאנשים משתתפים..." כאן הוגדשה הסאה - הבן שלי אינו "אנשים".

במקום אחר, נשאלה השאלה - אני בגיל 60, איך אני מתמודדת עם ההחמצות בחיי? שאלה, שאלה. ענה לה מישהו בציטוט איזה חכם זן, שהשאלה היא מאותן מלכודות שאנו יוצרים לעצמנו ובכך מונעים מאיתנו זרימה מלאה ושמחה עם החיים.

ואני רוצה להמליץ של שלושה ממתקי טלוויזיה, בנטפליקס ובדיסני+:

האחד באמת ממתק מלא קלוריות ריקות "אבא בהפרעה" , אבל הקלילות, השטחיות, הנושא השחוק עד אימה [הורה מפורסם, צאצא בצילו] מטופל בקלילות, שמצחיקה, מעבירה בנועם את הזמן. בהחלט תרופה אנטי חרדתית טובה. נטפליקס

השניה בדיסני+, המורה לאנגלית. עלו רק 3 פרקים, אבל היא מצטיירת כקומדיה נשכנית בעידן של חוסר וודאות ובלבול מושגי. [לדוגמה בפרק השלישי, תלמידה ממציאה איזו תסמונת קשה, חסרת סימנים חיצוניים. התסמונת מתפתחת לתסמונת על שמה. המורה מחוייב לכבד, ממש כך, את "המחלה" וללכת בין הטיפות כשהוא מלמד טקסטים "עתיקים".]

השלישית אף היא בנטפליקס ונקראת "קאוס". אם יש בינינו כאלה ששמעו על "פרסי ג'קסון", סרטים [3], תוכנית טלוויזיה יהנו מאוד מהסדרה הפרועה הזו על מהומה בקרב המשפחה האלוהית. [משפחת האולימפיים] העיבוד חסר יראת הכבוד לכרונולוגיות המיתיות מצחיק, השחקנים מצחיקים ונותנים  עיבוד חופשי לתפיסת "האל" שהם מגלמים.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה