יום שישי, 16 באוגוסט 2024

398 - בואו לאכול איתי

 בואו לאכול איתי, עונה 8

אני צופה אדוק, יחסית של התוכנית הזו, בה יש ניסיון לזווג זרים גמורים שיודעים לבשל ויודעים לארח.

ברור מצפייה בכל התוכניות, שלא ממש כולם יודעים לבשל, ואירוח... נו טוב, זה ענין של השקפה.

העונה הזו היא, ככל הנראה, תוצאה של הפקת לקחים מעונות קודמות, שבהן המוקד עבר מבישול אל הפרסונה המארחת והמבשלת.

גם בעונה הזו בלטה בחירה של אנשים שלא יודעים לבשל, באמת, או ההתמחות שלהם היא בישול לארוחת שבת. ארוחת שבת ואירוח בני משפחה אינה כמו "אירוח" של זרים. על אף שתרבות האירוח היא חלק מרכזי של המזרח הקרוב [בדואים, כמשל או אברהם אבינו המארח המושלם] עולה מהכרות עם הדמויות שלא כולן יודעות לארח, לתת כבוד לאורח ולא למארח.

תופעה נוספת, בעיניי משדרת צביעות, היא שבסיום של פרק, המארח מברך את עצמו על זה שנגמר. למה? מהתגובות הצבועות הללו, עולה כמו "מישהו הכריח" את המארחים לארח.

בעונות קודמות בשלב מסוים הליהוק בחר אנשי קיצון הזויים. חלקם מהימין חלקם מהשמאל, חלקם חיים באיזו "לה-לה לנד.  חלק מאורחים בחרו להיות בתוכנית ע"מ לקדם אג'נדה חברתית-תרבותית-פילוסופית-דתית. כמו למשל, להכין אוכל מפחי זבל, להזמין אוכל ממקדונלד או להגיש אוכל כמעט לא מבושל, כי לא יודעים לבשל באמת. הרבה שאלות עלו סביב הבחירות הללו, אך מהצד השני ניתן גם מקום לשוליים אחרים: להט"ב, אנשי תיאטרון, מחול, אמנים שזכו לחשיפה, אנשי העדה החרדית, מוזיקאים אזוטריים. כמו גם עזרו לקדם עסקים ומיזמים של משתתפים רבים.

ושוב, בהיות התוכנית "חברתית" יותר מאשר קולינארית עלו בה נושאים לא קלים, גם בעונה 8. רווקות מבחירה, אמונה באלוהים, עושר-עוני, מעמד חברתי, סלידה אישית, נימוס חברתי, גברים נשים. הפעם כנראה הוחלט על בישול כשר לגמרי, והודגשו בעלי רגישויות למזון או צמחונים-טבעונים.

יש שיטענו שזו העונה "הכי משעממת" כי היה בה ויתור של עריכה או של משתתפים על הלהבת קונפליקטים מעבר לנדרש. אבל אפילו כך, בכל שבוע קיבלנו: 2 גברים ושלוש נשים. הליהוק די חוזר על עצמו:

שמרן/נית, רווק/ה [מהלהט"ב או שלא], הזוי/ה, עשיר מאוד ואדם רגיל 😊

בעונה הזו, כל המתחים שצצו הוחלקו להפליא. או ע"י המשתתפים, שראו תוכניות קודמות וסירבו להיכנס למקום הרע הזה של מחלוקות צעקניות, התנהגות תוקפנית וכו' ועל אף זאת, נשארו אותם שלעולם לא ינקדו בהתאם לחווייתם, אלא תמיד יורידו, כי הם חושבים על הניצחון שלהם.

 


 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה