יום רביעי, 10 בינואר 2024

עד כמה מדוייק הורוסקופ - שאלה מקווארה


ידוע היטב שאשתו של רונלד רייגן, נשיא ארה"ב החזיקה "אסטרולוג בית" וכן ההיסטוריה האנושית מלאה בדוגמות על מלכים או שליטים שבחרו לפתוח במלחמה בתאריך מסויים בעקבות עצת האצטגנינים.

יש נשים שמבצעות ניתוח קיסרי בתאריך ובשעה שהאסטרולוג-ית המליצו עליהן, אמא'ללללללללהההה

סדרה איטלקית מדליקה, בסגנון הרומן רומנטי הפכה את האסטרולוגיה, ואפיון טיפוסים עפ"י "הכוכבים" למניע העלילתי של הדמויות - המדריך האסטרולוגי ללבבות שבורים -

Watch An Astrological Guide for Broken Hearts | Netflix Official Site
Alice is heartbroken and hopelessly single. But after befriending a charismatic astrology guru, she looks to the stars to find her perfect match.

עכשיו -

טיפולוגיזציה של בני אדם קיימת מאז ומתמיד, ללא קשר לאסטרולוגיה. טבלאות של טיפוסי אנוש נמצאות אצל כל פסיכולוג, סוציולוג, אנתרופולוג ובכלל העוסקים במדע האדם או חקר תרבות. היכולת למיין בני אדם, לתייגם באמצעות כותרת של "אופי", "טיפוס" [ מופנם - מוחצן; חם - קר; ספונטני - מתוכנן וכו'] היא כלי מחקר, ולענ"ד האסטרולוגיה מבחינה זו אינה שונה משאר חוקרי "הטיפוסים האנושיים."

למשל מדוע האתר הזה "רציני" יותר מאפיון אדם כבעל תכונות של "דלי":

טיפוס A | מהי אישיות A, האם היא מאפיינת אותך ומה זה אומר?
  טיפוס A   הביטוי ״טיפוס A״ הוצע בשנות החמישים של המאה הקודמת ע״י שני קרדיולוגים, מאייר פרידמן וריי רוזנמן. הרעיון שלהם היה לנסח מאפיינים של דפוס התנהגותי ואישיותי המקושר להישגיות גבוהה, לתחרותיות ולחוסר סבלנות ולעוד היבטים, שקשורים ללחץ נפשי ואולי גם למחלות לב.     טיפוס A...

במלים אחרות -

לא מסכים להשליך לפח עבודה אנושית בת אלפי שנים [גם בסין ישנה אסטרולוגיה, מעט אחרת, אבל לא פחות מעמיקה בחקר האדם.] כי היא "לא מדעית" או "מדע כושל". נכון, אסטרולוגיה מבחינת חיזוי, חקר המציאות הפיזיקלית מגוחכת, אבל - היכולת או הרצון לחזות התנהגות של טיפוס עקרב אופייני לאתר הזה:

איזה טיפוס העובד שלך? 4 טיפוסים מובלים ואיך מזהים אותם
 

ומדוע ולמה חשוב להכיר את 4 הטיפוסים? כי הכרתם מאפשרת "חיזוי התנהגותם". במה זה מדעי ונכון או "מדעי" יותר מאסטרולוגיה?



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה