יום שישי, 10 ביוני 2022

172 - משקה שבולת שועל, משקה אורז, משקה סויה, משקה שקדים

 ולא, בל נשכח חלב, גבינה, ביצים.

אבא שלי נהג לומר - הדרך היחידה להתחבר עם הבשר היא להרוג אותו בעצמך, כלומר לשחוט אותו, לבתר אותו וכו'

אז חשבתי שבגילי מתאים לי להתעסק עם טופו. הבן האהוב שלי הסביר, בחנות הטבע הסבירו.. אבל השארתי גוש במקרר ללא החלפת מים.. הסירחון היה עד השמיים.

ולא, הגברת לא סובלת טופו, יש משהו מוזר בטעם שלו, והוא לא מצליח, לפחות פסיכולוגית, לגעת בכפתורי ההנאה והשובע שהבשר מעניק, ואני מצטרף.

ברור שאין לי ענין להתנצל על אהבתי לבשר. אני חיה ככל החיות האחרות "אוכל כל", וגם נמלים מגדלות כנימות מניבות עסיס מתוק. אז אם להן מותר, גם לי מותר.

כן אני מוטרד מהיחס לבעלי החיים טרם שחיטתם, מדרכי הגידול האכזריות. לא יודע אם יש הבדל בין בשר שמח לבין בשר עצוב בטעם, ולא חושב שיש דרך המתה הומנית. כל פרה, עגל, חזיר או חזירה ושאר החיות שמתוארות ב"ברלין -אלכסנדרפלאץ"- אלפרד דבלין [יש ברומאן קטע בו הוא מתאר את "דופק" החיים במטרופולין דרך ספירת כמות בעלי החיים הנשחטים מדי יום על מנת להחזיק את העיר בחיים.] יודעת שהיא בדרכה האחרונה. ההמתה האירופאית באמצעות מכה למצח לא נראית לי "הומנית" יותר משחיטה.

עגנון, צמחוני ידוע, לא הפסיק לתאר מאכלי בשר מלאי טעם, מעוררי תיאבון ואפילו מושחתים [האדונית והרוכל ].

חיות צדות בשר.

כריש טורף כלב ים אינו מראה משובב נפש, קבוצת אורקות שמחסלות לוויתן ענק צמחוני, ואוכלות רק את המוח שלו, צ'יטה מתנפלת על עופר שרק הומלט, או אריות מפילים פיל בגודל בינוני. בוודאי אכילת הנחש, במיוחד הענקים בהם שבולעים חיות שלמות וגדולות.

האם נימוסי השולחן שלי טובים משלהם?

האם תהליכי עיבוד המזון הבסיסי יכולים להיחשב כ"מעודנים"?

ורק לאחרונה שמעתי וקראתי שעצים וצמחים מקיימים תקשורת הדדדית, שהאקולוגיה תחת רצפת היער עתירה בזולתנות, אז לאכול עלים, עשבים, פירות או ירקות?

היכן הגבול?

בטח לשיטת אסימוב - כדורים או פטריות [מי שזוכר את "מוסד וקיסרות", בעולם הקיסרות גידלו פטריות מסוגים שונים במרתפי ענק, ורק את זה אנשים אכלו] או אולי - בשר שהוא בעצם פיתוח של חלבון אפונה או אחר. אגב, אותו אסימוב הגאון, גם חזה את תעשיית הבשר המתורבת [הוא גם היה ביולוג, אז הוא ידע דבר או שניים] ויש לו סיפור מהמם על מסעדה שזוכה להצלחה מטאורית, כי היא מוכרת בשר, מתורבת לגמרי, של בני אדם. 

כאן הגברת הגדולה ירדה סופית מהבמה.

אהה, הכי חשוב -

ממליץ על משקה שיבולת שועל, משקה אורז.

סויה ושקדים = זוועה.

בקפה, רק חלב.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה