יום ראשון, 19 בספטמבר 2021

114 - יא אללה, מה אכפת לכם?!

כן, בדיוק, שיצאו לכם העיניים ולכן שישברו השיניים.

כן למרות השמועות שרצות אודותיה במשך שנים,  אחרי יציאות מתוזמרות היטב מבחינה כלכלית וציבורית, אחרי אחצונים אלימים ודכאנים של גל אוחובסקי הבלתי נסבל, שרית חדד בחרה לצאת עכשיו, היום, עם שחרור השיר החדש שלה, שכתבה את מילותיו בת זוגה.

כצפוי היטב, מייד נפערו הפיות. במיוחד פיות של גברים, ובמיוחד, לתדהמתי, גברים-הומואים. צירפו כינויי גנאי [יבבנית?] מחושבת-מזויפת ומה לא?!

נדדתי על פני התגובות בטוויטר, בקבוצת להטבא"ק עירונית.. הגברים שם "משתוללים" מחימה. אחד גם האשים אותה ביציאה מאוחרת ובשל כך פגיעה, לא פחות, במאבק הלהטבא"קי, כמו היא חייבת לו משהו.

המעשה של שרית חדד הוא "היסטורי" בהיסטוריה של הקהילה הקויירית בישראל. היא "זמרת מזרחית", שכמו אצל החרדים, לא תתכן אפשרות של הומוסקסואליות. בכך היא שברה תקרת זכוכית של הזרם המזרחי, הימתיכוני. כי אולי אינכם יודעים, אבל אין זמר אחד מזרחי שהוא הומוסקסואל, כלומר יצא מהארון, בז'אנר, לא הראל סקעת או יהודה פוליקר, הם לא נחשבים זמרים מזרחיים, אלא זרם מרכזי, ישראלים כמו אייל גולן כיום.

זמרים מזרחיים מתפרנסים היטב מהציבור הדתי-המסורתי המזרחי. פיוטים, חזנות, חפלות רק לגברים וכו' היות הומוסקסואל תהא פגיעה ישירה ומיידית בפרנסתם. אז שרית חדד, כפי שתבינו עכשיו, לא תוזמן יותר לשיר בערבי נשים דתיות-חרדיות-ש"סניקיות וכו' היא בהחלט חתכה או כרתה ענף רווחי עליו היא ישבה.

חדד היא גם קווקזית, עדה קיצונית בהומופוביה שלה, ובשמרנות הקהילתית. כמו הגרוזינים, גם הם לא ששו על כך שהיא רווקה, על כך שיש לה ילדים מחוץ לנישואין, שהיא "זמרת" [שהאות ז' בזמרת מסמלת מקצוע אחר בראשם], על זה שאין גבר עבורה. ועכשיו מתברר שהיא לסבית?? שומו שמים והצילי ארץ!

אשה גדולה ואמיצה שרית חדד.

אינני מגדולי אוהבי שירתה, מעט מאוד שירים. אני לא מחבב את סגנון השירה שמנדנד בקול או שר דרך האף, אבל עדיין היא זמרת חזקה ובעלת קול חשוב בחברה הישראלית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה