יום שבת, 22 במאי 2021

74 - נשיא ותהני, או נשא ונהנה

 למעט תיאוריות הקונספירציה הסובבות סביב מינוי נשיא חדש למדינה, הענין יגע ביותר. כדי לחסוך כספי ציבור, אני מניח או מתוך הנחה תיאורטית, שהכנסת מייצגת את "העם" או את ציבור בוחריה, רצוי שהיא תבחר את האזרח מספר 1 של ישראל.

שנים נבחרו נשיאים מתוך אגף שמאל-מרכז בכנסת, דמויות שהיו רבות זכויות בתחום המדע והרוח, עד שהגיע הקצב ולימדנו, שהיכלות הסמל השלם פרוצות לכל דיכפין, וההכתמה של סמל זה גלגלה אח"כ מערכת בחירות בנשיא, שמתאימה לארה"ב ולא לכנסת ישראל העלובה.

מי שחשב לרגע, שנשיא הוא דמות "מעל הפוליטיקה", דמות מאחדת, אדם שוויתר על ה"אגו" הפוליטי-חברתי-אידיאולוגי שלו לטובת "היות סמל חד מימדי", גילה מהר מאוד שטעות בידיו. נשיא הוא עוד מכשיר פוליטי למימוש צרכים כאלה ואחרים של ציבור מסוים, או במקרה הייחודי של מדינת ישראל, של אדם ייחודי.

עד כדי כך, שהועלתה האפשרות למנות את הנאשם בפלילים ואת רעייתו העבריינית לנשיא ואשת נשיא בהתאמה, ובכך לסלול לו דרך החוצה מחיי הפוליטיקה והמדינה אותם, לדעת רבים, הוא משחית ומרעיל ללא הרף.

לכן -

מר הרצוג שהוא כישלון פוליטי בולט, והבן של נשיא קודם, וגב' פרץ שהיא "אם הבנים"- סמל לשכול ולקידום מודעות השכול מייצגים בעיקר את שולחיהם הפוליטיים ולא את העם". באמת לא מצליח לראות את הרצוג יושב במסיבת מרעיו עם שייח'ים בדויים, מנהיגי הדרוזים או מנהיגי העדה האתיופית בארץ. את פרץ אפילו לא הייתי מושיב במסיבת מרעים, היא מייד תקלקל אותה בהעלאת זכרונות מבית ובמחוץ הקשורים לשכול.

לכן -

מי מתאים להיות נשיא, יותר מכולם? אולי כמו שבעבר הציעו לאיינשטייין להיות נשיא, נציע ליהודים גדולים שעדיין חיים כיום:

סטיבן שפילברג, חיים סבן, ג'נט ילן, לן בלווטניק, ג'וליאנה מרגוליס, ברברה סטרייסנד... וכו' וכו'

או נציע לישראלים גדולים שחיים כיום:

למשל לפרופ' אסתר הרצוג, לפרופ' זיווה שמיר, לפרופ' חיים יונה, לפרופ' דן מירון, לפרופ' סמי מיכאל שטרית, פרופ' נעמה גורן-ענבר, יוסי אלפי

הראיון עם יהורם גאון מביך בגילוייו על תאוות הפרסום של האיש הזה, שהאמין כמו רבים, שריצוי הנוכחי יוביל אותו על כנפי נשרים למשכן הנשיא.

ולסיכום, רשימת הנשיאים, תמונות וביוגרפיה קצרצרה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה