יום חמישי, 11 בפברואר 2021

39 - לא אכפת לי

 עוד מעט קט וכבר 40 שנים אני מורה ומחנך בישראל. שכחתי כבר כמה שרי חינוך ניהלו את מערכת החינוך מאז שהתחלתי לעבוד בשנת 81 במאה הקודמת.

שכחתי כמה רפורמות, כמה השתלמויות יזומות ושאינן יזומות העביר אותי המשרד הזה. כמה פעמים הואשמתי [ לא אני אישית, המורים ] בחטא הזנחת התלמידים, בגידה בשליחות, קרנפות ומה לא?!

עברתי כמה וכמה מפקחים כוללים ומפקחות כוללות. האחרונה שפגשתי היתה בריונית ומפלצת שחשבה שהיא "תורמת לקהילה" ובעצם כצפוי ממשרד ריכוזי, דכאני ומסרס למדה היטב וכך פעלה. מנהלי אזור מפקחי אזור, מפקחי מקצוע, מדריכים מקצועיים ומדריכות מקצועיות, כולם עבדים ומוציאי דברים של משרד כוחני, עתיר תקציבים ומנוון ניהולית, חברתית ופוליטית.

עברתי רפורמה, לא סליחה שתי רפורמות, בלימודי הספרות וכלום, נשבע לכם, כלום לא השתנה, למעט מספר שירי ביאליק שחובה ללמד! מזל שחלק מהמשוררים שלימדנו היו בחיים, ותלמידים יכלו היפוטית לפגוש אותם, הרב הגיעו לשיאינ יצירתם במחצית הראשונה של המאה העשרים, חלקם החזיקו עוד עשור וזהו.

הרפורמה האחרונה הוסיפה כמה שמות חדשים, אבל קיבעה אותם סביב פרשנות אידיאולוגית [ דור במדינה, אהבה ושאר הבלי פרשנות נרטיבית ], וכך מנעה מפגש עם יוצרים חדשים.

המפמ"ר האחרון בכלל קידם הוראה מצומצמת על מנת להספיק את כל תכנית הלימודים, כולל דרישה מופרכת שתלמידים יקראו בתיכון [ י-יב, כן.. ] כששה רומנים, כאשר אחד בקושי הם קוראים, ובמשך שנים הם נבחנו במחצית ראשונה של כיתה יא, כשלא למדו ספרות מכיתה ט ועד כיתה יא' וכן למדו 3 חודשים תוכנית של 3 שנים.

אבל, כיום - מה אכפת לי אני?!

יש מגיפה, יש! יש זום - יש! ולמה אני נדרש?

שיבואו לביה"ס, זה כבר משהו [ כיתת אומ"ץ], שיגישו בזמן עבודות - ת'זוב מה'תה מתאמץ?! לאף אחד לא אכפת. [כיתת מופ"ת ]

אז ב'מת, מה'כפת לי אני?!


מומלץ - הפוסט של עדה - עידן הסנקציות - https://katzr.net/2aaf59

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה