יום שני, 11 בינואר 2021

31 - לחשוב אחרת, קצת

 

1.

יש שמאל, הוא חי וקיים ונושם, אלא שביבי לפחות, והעיתונות הישראלית על שלל ביטויי המדיה הרבים שלה, מגדירים שמאל בדרך מסוימת, ובכך גורמים לאנשים בעלי חשיבה שאיננה תיאורטית להניח שמת השמאל.
רק להזכיר שהיעקובינים בצרפת שהיו אנטי מלוכנים, רפובליקאים כלומר ימין ישבו בצד שמאל של אולם האסיפה הלאומית, ומצדדי המלוכה ישבו בימין. אם כך, בארץ ביבי הוא ימין כי הוא רפובליקאי וגם בעל נטיות "מלוכניות" בעוד שלמשל גדעון סער, שהוא בעד שינוי השלטון - לא שיטת הממשל - וכל האחרים שהם נגד "המלך" בעיני עצמו שמאלנים. יש שמאל, הוא חי וקיים ונושם, אלא שביבי לפחות, והעיתונות הישראלית על שלל ביטויי המדיה הרבים שלה, מגדירים שמאל בדרך מסוימת, ובכך גורמים לאנשים בעלי חשיבה שאיננה תיאורטית להניח שמת השמאל.
לכן
מות השמאל הוא הצהרה מוקדמת ופזיזה. יש שמאל רציני, חזק ובועט בארץ.
תשאלו את ביבי, הוא יודע למה כולם הופכים מאוהב לאויב, ממלוכן לרפובליקאי.


2.

סנדק הוא פושע קטן, הוא וחבריו מאמינים בזכותם לפרוע פרעות בתושביה הפלסטיניים של יו"ש, ובהיותם נערים משולחי רסן, לדעתי, לפחות, ולכאורה הם בעלי בעיות קשות של התנהגות, שב"מגזר החילוני" היו משולבים בבתי ספר או בטיפול בהתנהגות, מוגדרים כבעלי בעיות של "קשב וריכוז". עבור המתנחלים הם כחומר ביד היוצר. "חיל החלוץ" המיליציה העממית, ה"לעומת" של מיידי האבנים, הילדים, אצל הפלסטינים. [ ברור שאת הילדים הפלסטינים עוצרים, יורים בהם, מכים ואוסרים אותם. למופרעי הימין, הפוגרומצ'יקים.. ??]
לא מקבל את הצגת ה"צדיק" הקטן שבגלל המשטרה נהרג, אפילו המשטרה אולי טעתה בשיקולי המרדף. סוף סוף פועלים כנגד הפוגרומצ'יקים, אבל מה פתאם מישהו מעז להתייחס ל"מלכי הארץ" כאל אחרוני הפושעים בפשעי שנאה ואיבה. כמו לא זכינו לצפות בשריפה של אדם חי, או ברצח אדם שכוב על האדמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה