יום שני, 29 בינואר 2024

346 - טרנס-סקסואלים: FTM; MTF

 הסבר מהיר -

FTM = אשה הופכת לגבר

MTF = גבר הופך לאישה

ובינינו, אנחנו פוגשים יותר את MTF מאשר את הצד השני של מעתקי המין האפשריים בזכות הכירורגיה והמדע המודרני.

ב- QUARA הועלתה השאלה הזו:

מדוע פעילים טרנסים מתעלמים מביולוגיה בסיסית? מדוע הם מנסים לספח לעצמם את הסובלים מבעיות גנטיות המשפיעות על התפתחותם המינית?

בהיותי חבר משפחה לילד מקסים שנולד בת, ומהכרותי רבת השנים עם כמה וכמה גברים ונשים "אחרים" לכאורה, הנושא מציק לי, וחשבתי שמקומי לענות.
 אז עניתי:

האמת, מדוע שאענה לך, אינני טרנס, אני סיסג'נדר מובהק, גבר. נהנה מהיותי גבר, נהנה מאיברי המין שלי כמות שהם, נהנה ממעמדי החברתי כגבר, כאב, כסבא, כחבר או כמדריך - הכל כגבר.

מעולם לא היתה לי בעיה של דיספוריה [חוסר התאמה בין הנפש/האני לבין הגוף שמייצר סבל נפשי עמוק עד כדי התאבדות.] על אף פתרונות המדע של המאה העשרים, הפתיחות החברתית במטרופולינים הגדולים, טרנס סקסואלים, עדיין סובלים מאפלייה ממשית, והמעטים ש"עשו זאת" אינן מובילים לקבלה חברתית מלאה יותר כמו קבוצות מיעוט מבוססות העדפה מינית. אפילו במטרופולין הענק הם/ן רובם/ן ישוטטו בשולי החברה ויקפידו להסתיר את עברם. דנה אינטרנשיונל והבחורה מחיים שכאלה לא מייצגות באמת את הסבל הנורא של בני אדם אלה. טרנסג'נדרים/יות  יכולים למצוא התאמה, לעולם לא מלאה, כי אין ביכולתם להפרות או לפרות במינם החדש, אלא אם כן אינם מוותרים על המערכות הביולוגיות שלהם. [למשל, התפרסמה כתבה על אומן ישראלי, שבחר לשמור על מערכת הרבייה הנקבית שלו וילד.] אני מניח ששונאי טרנסים עוד יותר נדחים ומרגישים מותקפים משילובים כאלה.

אגב, באיראן המדינה הכי חשוכה יש התמחות בניתוחים כאלה להומוסקסואלים, גם אם אינם מעונינים בכך, וכך "אין הומואים". 

לו היית הומוסקסואל [אתה הומו? כי הומואים נוטים לדחות טרנסקסואלים FTM [אשה לגבר] כי זה מאיים עליהם יותר מאשר סטרייט בפינת רחוב חשוכה עם נבוט ביד.] היית מבין מה זו דחייה על רקע המיניות שלך. עכשיו תכפיל את זה פי אלף, אתה יודע מה?! אפילו "קרוסדרסר" [טרנווסיסט בלשון עבר, גבר שאוהב ללבוש בגדי נשים] אם יתן ביטוי למהותו, למשל בבית הספר, יחטוף מכות מקפטיין נבחרת הכדורגל לו יביט לעברו. עכשיו, ולדות אנדרוגיניים נולדים כל הזמן. השכיחות אינה גבוהה. בעבר נהגו ההורים להחליט סמוך ללידה על המין המועדף עליהם, ואז לגדל אותו/ה עפ"י המין המוזמן.

דא עקא, החלטת ההורים איננה זהה למצב היילוד/ה חמש עשרה שנים אחר כך, והנזק הנפשי וגם הביולוגי קשה מאוד לתיקון. בני הברית הכי קרובים לבני האדם הכי דחויים הם אלה שנולדו כשגופם אנדרוגיני. [אנדרוגינוס = אנדר/גבר וגינוס [ואגינה] אשה] הם ממש מלידה חווים שונות ודיספוריה קשה, אז הם יכולים להבין טרנסקסואלים/יות.

https://katzr.net/4b07cd

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה