יום שישי, 15 בספטמבר 2023

296 - אני צבוע, אבל..


 מן הידועות לאנשים שמכירים אותי היטב, שאינני רואה עצמי כיהודי, שלמעט המילה שעברתי בניגוד לרצוני, וגם ע"מ להגן עליי מזעם הבנים בגן, עת אשתין הוחלט למול אותי, לא קיימתי ולו מצווה אחת של היהודים.

כמו אנשים מנומסים המכבדים את כללי המקום אליו הם הולכים: חולצים נעליים לפני כניסה למסגד או בבית נורבגי, מורידים את הכובע מהראש בכניסה לכנסיה, אני נוטה לא להפגין שרירים עת חתני מקדש [אבל אני ללא כיפה באישורו המלא!] או כשאנחנו מוזמנים ל-ליל הסדר. או אז אקרא בשטף וברהיטות עם אפס אמונה בלב את שיטילו עליי לקרוא.

כך אני מקפיד לברך מאז ה-ווטסאפ נכנס לחיי את כל האנשים שאני מכיר, ושאני יודע שישמחו לקבל ברכה ולהשיב ברכה. מדי שנה זוגתי מכינה ברכה מושקעת באמצעות אחת מהתמונות שצילמתי. השנה הכנתי את הברכה בעצמי, שיש בה רק שתי מלים: שנה טובה.

אז -

ישנם המדקדקים ומפשפשים אצל כל אחד לגבי רמת יהדותו, שהרי אות קין נטבע בי עת נימולותי ואמי צאצאית יהודייה כשרה, ואלה מרחיבים טווח זרועותיהם לקבל ולקרב נידחי עולם, אל אותה שבטיות, איומה ושנואה עליי, שאצלי מתפרשת גם כריח תוצאות עיכול החמין, רכילות שנואה ומשמיצה, פיקוח חברתי דכאני ושנאת כל "אחר" באשר הוא מחוץ לשבט שלי.

כיוון שכך, בשיחה היום כשמישהו הניח א-פריורית [מראש] שאני מאמין שיש אלוהים, ושאני קורא לעצמי יהודי, נאלצתי להסביר בפעם המי יודע כמה, כמה עובדות בסיסיות:

1. היות אמי יהודייה חסר משמעות מבחינתי, כי אני גר במדינת ישראל, לכן אני ישראלי

2. אלוהים הוא המצאה אנושית

3. אפשר לקרוא לי: אמורי, יבוסי, יווני, סורי, רומי, צלבן, ממלוק, מצרי, ערבי, פלסטיני - אי אפשר לקרוא לי יהודי. אפשר מי שממש רוצה לקרוא לי עברי או ישראלי, והכי נכון - ניטשיאני

4. אני אזרח ישראלי כמו עימאד מכפר כנא או לואי מנצרת. הזהות שלנו חילונית מבוססת על אינטרס משותף, לחיות טוב ובבטחון כאן.

ועם זאת,מפאת הנימוס ואמונות טפלות, שהן גירסא דינקותא



שנה טובה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה