יום שלישי, 12 בספטמבר 2023

295 - מחר, אולי נפליגה בספינות

 לא, לא - אינני מחסידי נעמי שמר. לא כמשוררת [בינונית, שבויה במניירות, אוהבת את האופי הלשון האלתרמנית] ולא כמלחינה.

אבל העתיד מאז ומעולם מעסיק אותי, ויש בשיר הזה, רצון לעתיד ברוחו של ישעיהו, הנביא האוטופי.

אז קראתי אוטופיות וקראתי דיסטופיות. כל מצב הוא מצב נורא, ולו רק בגלל "מוחלטותו" וניסיון ל"חסל" או ל"איין" את הצד השני. מה אתם חושבים שסתם כך יש נחש בגן עדן?

לאור זאת, מה אני רואה בעתיד, או מה אני מפנטז לעתיד:

תסלחו לי אם אוותר על תחזיות לשנה הבאה. לענ"ד שום דבר לא ישתנה בה ממש ביחס לקודמת. שאריות ההשפעה המשחיתה של "האליטה" החדשה שמתבוננת במדינות הדיקטטורה סביבנו בקנאה רבה יתפוגגו בעוד שנים רבות לצערנו, ויהיו עוד מכשולים בדרך, ורבים. [כן, גם משמאל. מה השמאל אינו בן אדם?]

בוא נגיד שאנחנו בשנת 2155, אני כבר בן 200, חי ונושם, פעיל מכל בחינה אפשרית. אני גם נראה עפ"י רצוני [צעיר, מבוגר, זקן]. אין בעיות כלכליות לאף אחד, כי אנרגיית השמש הפכה למקור האנרגייה המרכזי של בני האדם, הירח הפך למושבה אנושית רוחשת חיים, והמחלוקות התיאולוגיות, האתניות והדתיות נפתרו.

המזרח התיכון, כן אני גר במטרופולין גוש דן אחר ממה שאנחנו מכירים. כל האזור המזרחי לנו, מטורקיה הצפונית ועד קצה הדרומי של סעודיה ומדינות המגרב, [ארצות השבר הסורי-אפריקאי] ודרום ארופה התאגדו ליישות פוליטית כלכלית, כמו אגב מדינות ארה"ב או האיחוד האירופאי שלא קרס. מלחמות?

יש כמובן פשע. יש אנשים שחיים עם רכוש ברמות שאנחנו לא מסוגלים לתאר היום, אבל רוב בני האדם חיים בכלכלה שיתופית, שמאפשרת לכל אחד חיים נוחים מאוד, מילוי כל רצון וביטוי אישי חופשי. יש טאבוים ברורים: רצח, גילוי עריות, סחר בילדים, סחר בנשים, עבדות.

זה לא אומר שתופעות אלה התחסלו, אל תאמינו לאף אחד. ישנם איזורים על כדוה"א אליהם התרבות הזו לא הגיעה, עדיין. יש נטייה לראות את האנשים שם באור רומנטי, אבל כל שינוי ממשי מגיע מהם, כי הם מערערים את הסדר הקיים, וכופים חשיבה מחדש.

[חדי עין בטח מזהים כאן את "עולם חדש אמיץ" של האקסלי, או למצער הפארדיגמה הבסיסית]

בעוד 100 וקצת שנים, לא יחול שום שינוי ממשי בדרך בה האנושות מתרבה. סקס, הריון. כל הדרכים האחרות נפסלו ונדחו על הסף מפאת הסיכון הגנטי שיש בהן, ושהשנים לימדו אותנו להיזהר מאחידות גנטית או ממניפולציות גנטיות רבות מדיי.

בני אדם חיים יחד, לבד, בקבוצות - אין מודל "משפחה" נשאף, אלא אם כן אדם מאמין באיזו דת שמחייבת את זה.

מדי פעם קמה דמות ייחודית וגוררת אחריה אלפי או מליוני בני אדם. זה דגם ה"סלבריטי" העכשווי. לפעמים דמות כזו יכולה לעורר שינוייים עמוקים בחברה הרגועה הזו ולפעמים בשל עודף "שתן שעלה לראש" היא תסיים חייה במתקן לתיקון בני אדם.

אז לסיכום:

בטחון תזונתי - יש מלא

טווח חיים - אינסופי

גנטיקה - ממשיכים כרגיל [האמת.. מה אני יודע]

ניתוחים פלסטיים - התפתחו לניתוחים בעלי יכולת למניפולציות גנטיות מיידיות

מלחמה-שלום - שימון פיירעס הוא אייקון ידוע במזרח התיכון החדש.

שנה טובה


מקור התמונהhttps://did.li/Mwqrl, פוטוריזם- אדריכלות פוטוריסטית ברישום מאת אנטוניו סנט'אליה - האדריכל הפוטוריסט הבולט ביותר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה