יום שני, 26 ביוני 2023

272 - מלאכת המחאה

 אין בי רצון לפתוח במלים קשות, שהרי אם אתחיל בקרשצ'נדו, סופי מילל כחתול חלוש ונטוש.

כך ככל הנראה התחילה המהפיכה המשפטית, AKA רפורמה משפטית, שלא לקח זמן, ושר המשפטים [ בוגר בויאר 1987, ולא אינני מתבייש בבית ספרי] אף הודה שכוונתו לדחוף לדיקטטורה.

יתכן, ובמוחם של אדריכלי הניסיון, אנחנו חיים בדיקטטורה של השמאל. הנה, בחור כמו לוין, מהפריבילגים שבקהל, כמו רה"מ, למד באחד מבתי הספר הכי יוקרתיים בירושלים [היתכן ששם הכיר את חברו העבריין לכאורה?], הוא דווקא מהמופלים לרעה, מהשקופים, כמוהו כאותה מסעודה מיתולוגית? או כאותם "השחורים" האומללים שהומי באבא צעק כאבם, וד"ר אבישי בן חיים [ AKA - ד"ר אב"ח] אימץ את התיאורה הפוסטקולוניאלית שלו לצרכי תיאור החברה הישראלית והכוחות הפרומערביים [הניידים בשפתו של ד"ר טאוב] שעסוקה בדיכוי של מזרחים, בעיקר מזרחים מהמגרב [כנראה.. כי רב הצווחנים הם ממוצא מרוקאי], אך מצטרפים אליהם אותם המשוכנעים שתינוקות תימניים, בולגרים, סוריים נחטפו בבתי החולים, ומתוסכלים רבים אחרים בערי הפיתוח.

כל בר דעת, וספקן, בעל ידע בסיסי של ביה"ס יסודי יודע, שעל כוח לא מוותרים, ושהאליטה החדשה שיצר רה"מ אינה שונה מהאליטה של העבודה, יש עתיד או כחול לבן. כל המפלגות בימינו מורכבות מעירוב נפלא של ישראלים ממוצאים שונים, למעט החרדים: אשכנזים-ליטאים/חסידים ובני המזרח:ש"סניקים. האליטה החדשה באופן מופגן, חתרני ומניפולטיבי עושה את כל מה שאסור, אבל, ההומנים לא יזכו לנתח מהכוח.

לקלל, לגדף, להסית.

יש גם "אישיו", הרדיפה אחרי רה"מ. רדיפה אכזרית, מרושעת, לשיטת ה-בייס הביביאני.

אז מה אם הוא קיבל מתנות מחברים?

אני חושב, שתפיסת ניהול חצרות הבאבא'ות למיניהן, שמבוססת על שוחד, מתנות, פרוטקציות, התעלמות מהחוק ה"חילוני", נסיון לא לשלם על הכנסות מס... כל זה מתורגם לכעס על החברה החילונית-האזרחית בעלת ערכים שיוויוניים. אז? אם אני רוצה לתת מתנה למורה של הבן שלי, לא אתן?!

כן, לטעמי ממש כאן מתחיל הסיאוב הנורא. אוספים כסף למתנות לגננת, למורה.. ולמה מתנות? מה רע במכתב תודה? כן, אני נגד המתנות הללו, שיותר משהן מודות הן צופות עתיד האחים/האחיות הנוספים שיגיעו לגן.

כך, תרבות החוק האחר של שלטון, שלטון מבוסס שוחד, קרבה משפחתית, נפוטיזם, דאגה ל"חברים", מייצגת "חום" משפחתי, שבטיות מעצימה ומה לא?!

כל מה שנותר, כך אומרים, הוא עילת הסבירות. אותה סעיף שמונע מינוי מקורבים לתפקידים שילטוניים. כך אומרת הרכילות - ישנו כבר מחליף למיארה, כזה שיעודד פשרה, שבה המרוויח הגדול יהיה רה"מ. אי אפשר יהיה לבקש מביהמ"ש לבטל פיטורי מיארה טרם זמנה ומינוי מקורב - עילת הסבירות כבר איננה.

כך, לאחר מאמצים אדירים, בעקבות הקריסה הכלכלית של ישראל בשנות ה- 80, הימין הביביאני מעונין לחזור לתקופת הפתקים של ספיר. לכלכלה לא מתוכננת, לפרוטקציה שממנה סבלו אזרחי ישראל, ובעיקר אנשי הפריפריה.

הרפורמה איננה למען ה"בייס הביביסטי", איננה למען מליוני המקופחים והשקופים. הרפורמה תשרת היטב את האליטה הישראלית הישנה והחדשה כאחת. מה באמת חשבתם שהאליטה הישראלית ה-קפיטליסטית התחלפה?



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה