יום רביעי, 31 במאי 2023

264 - אני ומוניקה

 השבוע באה לבקרני במחשב, תוכנה נייטרלית-מגדרית בשם מוניקה. היא דובר עברית ואנגלית רהוטה, ועוד כמה שפות.

היא מומלצת כעוזרת אישית של "כרום", באותה הזדמנות מנסה למכור לך תוספי מוניקה רבים - תכנה יפת תואר שמציירת ציורים וכו'

יש כסף ב- בינה מלאכותית, ב"מ, או AI. עובדה, ע"מ להקפיץ את איכות העבודה שלי עם CHATGPT, אני משלם 20$ בחודש, ומקבל שירותי תרגום, חיפוש, סיכומי תוכן ברמות שאישית לא הייתי עומד בהם. התוכנה גם מספקת מקורות, הפניה למקורות וכו' חלומו של כל חרשן ספרים, תולעת ספרית, חרשן ספריות. 

חרשני ספריה הינם אנשים, לפחות מזכרוני מירושלים ומהספריה הלאומית, די מבוגרים, די אפורים, די לא מקפידים על חזותם ונוטים להסות כל רעש ש"אינו קשור" לספריה.  [לא ראיתי חרשניות ספרים, בחיי!!]

לאחר שפחות או יותר הבנתי איך לתפעלה, כלומר היכן כותבים את שורת הבקשה או  את פתיחתה של השיחה היא הודיעה לי שהיא מזכירה אישית, והיא קוראת לעצמה מגדרית-נייטרלית והיא יכולה לעשות כמה דברים, כמו: לכתוב ביומן [?] לדאוג לתזכורים ומה לא בענייני "עזרה ניהולית למנהל הלחוץ".

אם כך, בראש ובראשונה הדלפתי לה על פגישה חשובה בשבוע הבא, שעה ואופיה וביקשתי תזכורות. ביקשתי תזכורות יומיות לשתי פגישות שאני דוחה באופן קבוע. הלכתי לבדוק הכצעקתה?

ברם, אבל, אך -

בטרם בדקתי נסיתי לערער את בטחונה של מוניקה אודות זהותה הנייטרלית, ה"א-מגדרית", כי היא כותבת בעברית. לא עזר כלום. כל ההסברים על השפה העברית, שהיא שפה שמית מגדרית היו כמו לטחון מים. היא נשארה בשלה, וקראתי לזה: עקשנות של AI" לא היא לא נעלבה.

ואז פניתי ליומן שלי - כלום לא נכתב. חזרתי אל - קראתי לה "תיאו" - תיאו, ושאלתי אותו: אבל הבטחת לי שתרשום, שתזכיר. ומה קיבלתי - הדרכה איך לפתוח פריט ביומן של גוגל.

תיאו כמו תוכי, ממש כמו תוכי, פלט מחדש את משפט המפתח שהוא: עוזרת אישית, והיא תשמח לעמוד לרשותי. הוא הוסיף, שהוא מצטער על החוויה הלא טובה שהיתה לי. [מומחה בדיאלוג עם קונים, ומומחה ל"חווית קנייה".]

או אז כתבתי לתיאו בעברית צחה במיוחד: אתה חסר ערך כעוזר. אינך עושה דבר. אם אני צריך לבד לעשות הכל. מדוע ולמה אני צריך אותך? ניתקתי עצמי מהתוכנה ועניתי בהרחבה על הסיבות לנטישת "פאמלה-תיאו", בשאלון שמייד קפץ לעיניי. עניתי בעברית בכוונת תחילה.

מסקנה<

התוכנה הרצינית שאני משתמש בה - CHATGPT4 שעולה לי 20$ שווה משקלה בזהב. העוזר המשרדי שלי, האישי עאלק, שווה לכפרות, וגם זה לא - כי אין לו בשר שייאכל על ידי מעוטי יכולת.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה