יום שבת, 6 במאי 2023

260 - שירים ישראליים האהובים עליי

 נושא נפלא, לאור מפל הזכרונות ורשימות מדרג של מוזיקה מאז 1948.

השיר הראשון שאהוב עליי הוא:

יש לי גן, בחרתי כמובן בביצוע של ברכה צפירה, אותו אני מכיר



עוד בענין ביאליק - שלום רב שובך ציפורת נחמדת -


לא אשכח את השיר הזה - מול הר סיני


והשיר הזה, רבש"ע - החרדות שנכנסתי אליהן בגללו - האיש שבקיר


והמפחיד הזה- הסלע האדום


משם אנדוד לאחד מגדולי הפזמונאים, באמת [גם המשוררים, אלתרמן] - עוד חוזר הניגון


האמת, מה עם "שועלי שמשון" של אורי אבנרי מהעולם הזה:


השיר הזה קרע אותי מתשוקה, ג'ו עמאר "פרח הלימון"


ואת עץ הרימון, אני לא אשכח - שושנה דמארי


ושיר המחאה הנפלא הזה של ג'ו עמאר - לשכת העבודה


אסתר עופרים היתה מהענקיות - לא אשכח את "דמעות של מלאכים"



תקראו לי קיטשיונר, אבל השיר הזה של שרית חדד מוריד ממנו דמעות: כשהלב בוכה


אסיים באחד הגדולים בעיניי, כשהגברים בוכים בלילה אבנר גדסי



ולסיכום - אני בכלל שרוף על מוזיקה כנסיתיית א-קאפלה של נזירים.












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה