יום חמישי, 13 באוקטובר 2022

204 - עירום פומבי

 הריני להביא קטע מדבריו של אברי גלעד בנושא זה, שפורסמו ב"ישראל היום" 8.10.2022 -

""מתי הודיעו שהחלק הזה בגוף אינו חלק מוצנע ומיני והפכו אותו לניתן לחשיפה מלאה ללא בעיה? ואם זה מה שקרה - מה אני מרגיש כלפי זה? בסדר, כולה גלוטאוס, מה הסתירו כל השנים? חלק גוף וזה הכל. וזה משכנע, אבל משהו בי לא משתכנע, וכשרואה ישבן חשוף קופצות מחשבות לא תואמות מצב. אין לי שום רצון לחשוב מחשבה מינית על נערה. זה מטריד אותי. אין לי שליטה במה שמעלה המחשבה, והבחירה שלי היא רק אם להמשיך לזרום על המחשבה, או לעצור מייד כשהיא קופצת. אני מנסה לעצור מייד, אבל זה מכניס לי תדר לא רצוי למערכת. וחוצמזה, אני דווקא מחבב ישבן כאיבר ארוטי, שרירים יש מספיק.

איברים קדושים הכרחיים למיניות טובה. אם עושים חילון לכל האזורים, כמו הכלה החסודה שרבות דובר על שמלתה, ומי יודע מה תהיה האופנה הבאה ודי לחכימא, בסוף הכל יהיה רגיל, ידמה מרפק לפיטמה חלילה, ומה יפעיל את החשק, את התשוקה? וחס ושלום, איני איזה פוריטן. לחשיפה במקומה ובמידתה תמיד יש מקום משמח בחיי, אבל לא כשזה נכפה עלי במרחב הציבורי ואני צריך ללכת ברחוב כשומר עיניים חרדי. לרגע מבין אותם"."

דברים אלה, שלו, זכו לכמה תגובות שלי -
הראשונה:

"אני מבין/לא מבין אותו.
כמו כל הגברים, שנוטים להאשים נשים באינוסן, גלעד עושה בדיוק אותו הדבר.
לא הוא והראש הכחול שלו אשמים, מה פתאום?
גברים כמו גלעד, יראו אשה במיני, מחשוף שמגלה את החריץ בין גבעות האהבה ומייד יבואו להם מחשבות זימה, שהם לא רוצים.
הזכות ל"מרחב ציבורי" הינה אחת הזכויות המושמצות והאלימות ביותר שאני מכיר - בשלה חרדים משחיתים פרסומות, בבני ברק אין נשים בפרסומות.
המרחב הציבורי הוא תולדה של התרבות ומה שהיא מאפשרת ולא היענות ל"זכותי במרחב הציבורי".
הוזכרה כאן אפריקה, הוזכרו השדיים שהם רק כלי-משאבה-עטינים לתינוקות, אבל הגברים העירומים? מה אתם? אולי בגלל זה מלים נשים? שתהיינה אדישות תדיר לאיבר הגברי העירום והמתנדנד לו?
לא יודע, לא מסכים לגישה הזו. נשים אפריקאיות, לפחות לפי סרטים שאני רואה, בכלל לא "אדישות" לשדיהן, ולא נראה שהגברים אדישים להם.
לי אישית, עירום נשי ברחוב מזכיר פלישה לפרטיות שלהן, כמו שזוג מתמזמז בפראות ברחוב, או אותו זוג שהיה בים, יצאו ממנו - הוא עמד וגם הזרג שלו עמד בבגד הים. הרגשתי פולש לפרטיות שלהם, היה לי לא נוח. להם היה נוח, ובצדק.
אשר על כן
אברי המתוק, שימשיך להרגיש מתוסכל וללכת ברחוב עם זקפה [שיטת הסתרה ידועה - ה איבר על הביצים בתחתונים, גם אם מזדקף לא לא גורם לשום תופעה חיצונית, אלא אם כן אתה מעדיף בגדים הכי הדוקים ותחתוני בוקסר מתנפנפים.] תלך לצד הרחוב, מוסתר ותעשה מהר מהר ביד. זהו. אתה בלעדית אחראי למחשבותיך."


תגובה מעט מאוחרת יותר שלי, מתייחסת למנהג ההתלבשות האנושי ברמה תרבותית רחבה יותר לאחר שעלה נושא הסקרנות כמתאבן מיני, כמעט הכרחי:

לא ראיתי ירידה בולטת בלידת ילדים בחברות "קדם היסטוריות" עירומים לגמרי. 
דתות גדולות שהתפתחו מתרבויות אליליות, שכנראה חלק מטקסיהם כלל עירום, סקס, אורגיות נלחמו עד חורמה בדתות אלה. [מה, סתם שאול רדף מכשפות, מעלים באוב.. וכו'?]

היהדות, הנצרות והאסלם וכן קונפוציוס, שינטו ואפילו הבודהיזם בחלקו עודדו את הכסות על איברי המין, כמין סימן מבדיל בין אדם לחיה [שהרי חתול ילקק "מבושיו" בלי בושה ומודעות. ילד קטן או ילדה שיתעסקו עם איבר מינם בפרהסיה, או יחטפו זאפטה או ישולחו למקום פרטי+ הסבר]. שווה גם לשים לב למילה העברית: מבושים, שמקורה בושה, וכמובן מחזירה אותנו לעלי התאנה של אדם וחווה.
בסאונות, שם העירום הוא פרקטיקה ידועה הסקרנות לא נעלמת, נהפוך הוא - העירום מעורר יצרים, האורגיות בלתי פוסקות על אף העירום המלא. בחופי נודיסטים, אני בטוח שלו יגיע לשם גבר צעיר או אשה צעירה, האדישות המאפיינת את הזקנים העירומים תעלם לגמרי.

המראה אינו מספיק. המגע, התחושה של עור כנגד עור הרבה יותר חזקים ממראה העיניים. למה שמכנים "סקרנות" אני קורה פייק-גוף. שהרי כולנו כבר מכירים ויודעים על כל אביזרי הלבוש שיוצרים אשליית גוף מפואר, שתחתיו נמצאת בטן רופסת, זין מדולדל, שיעור דוחה, ציצים נופלים, וגינה מורחבת עקב לידות.. שאוסיף עוד קצת? מה שיקרה בעירום מלא הוא שתהליך הברירה הטבעי יתרחש במהירות שיא, איך אמר יוליוס קיסר - VINI VIDI VICI - באתי, ראיתי, ניצחתי. אגב, כל נפלאות הרפואה הקוסמטית מיועדים ל"עירום" ולא להיות "מכוסים".

אין זה מקרי שהדתות מדכאות הנשים מקפידות לכסות אותן - הן מבינות, הדתות, לעומק, את משמעות העירום כחלק מהברירה הטבעית, בטרם תרבות."




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה