יום שבת, 24 בספטמבר 2022

199 - ממש לקראת ראש השנה הקרבה

 יש לי חברים, יש לי תלמידים שנסעו אתמול חו"לה ויחזרו במחצית אוקטובר, לאחר חופשה ארוכה.

כמה ימי לימודים הם יפסידו?

שבוע ראה"ש - 3 ימים

שבוע כיפור - 4 ימים

מ- 9 באוקטובר חופשה.

עכשיו, בשביל 7 ימים נבטל חופשה?

אמנם למורה יש תוכניות, באמת. למשל ביום שני אחרי ראש השנה - כתיבת תשובה על שיר שנלמד וציון, לכיתה השניה - נתחיל ללמוד שירה, שיר של אבידן - בעיות אישיות.

יש מערכת עבודה א-סינכרונית, כך שהילדים יכולים לכתוב תשובות - גם מהנייד - ולענות על משימות.

סוגיית החופשות מעולם לא טרדה מנוחתי, כיוון שאני מורה, כך שילדיי מעולם לא הצטרכו להיעזר בשומרים, בייבי סיטר, או  לקחתם למופעי ההבל הידועים בחגים. בחרנו דווקא תיאטרוני בובות קטנים ואיכותיים, הצגות של אורנה פורת, הצגות שהתיאטראות הממוסדים הכינו. מוזיאונים בכל הארץ.

אהה, אריק, אתה מתחמק מהשאלה.

לא מתחמק, כבר עניתי - זו לא בעיה שלי בעיית סינכרון החופשות. הבעייה שכן עולה היא הזלזול של החברה בעבודת המורים, כרגיל. חוסר הבנה עמוק של מה שנדרש ממורה במהלך שבוע עבודה מלא. [אתם מגדלים את הילדים, אתם מכירים אותם, ואם אתם לא מסוגלים להחזיק אותם, אפילו סופ"ש - לפעמים, תחשבו עלינו. ביתר שאת זה נאמר להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, חנ"מ.]

אבל זה גורר אותנו שוב לסוגיות אחרות, שדעתי עליהן ידועה מזמן. המורה הישראלי הפך לפקיד במשרד החינוך. רמת הדרישות ממנו ירדה פלאים, כל דובר.ת עברית עילגת לא מתבייש.ת ללמד עברית, ספרות וכו' אשר על כן, מה הוא יותר מ-בייביסיטר? והגננת - המקום הכי מסוכן בעולם לילדים ישראליים הם פעוטונים וגני ילדים.

אז אני לא מבין, על מה התלונה של ההורים? אהה, שלא תהיה לנו חופשה. "הגם הם באצילים?"



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה