יום חמישי, 30 בדצמבר 2021

137 - תירוצים

פרוייקט הקריאה לו מחוייבים תלמידי כיתה י' מתנהל באמצעות תוכנת מחשב מיועדת ללמידה.

עדה מכירה, אני מניח, וסטודנטים כאן גם מכירים את "MOOODLE" תוכנת הוראה ולמידה, שיש בה אינספור אופציות ללמידה, לקריאה, לכתיבה, ליצירה, למשוב. אני משתמש במוודל באופן שוטף כבר שנה שלישית ברציפות, באמצעות ה- פיצ'ר "בלוג".

לפי תוכנית העבודה שנמסרה לתלמידים כחצי חודש מראש, יש  עשרה תאריכים קבועים מראש, ותאריך אחד נוסף להשלמות, מה ששווה לעשרה שבועות [חודשיים וחצי], לכתיבת סיכום של פרקים או עמודים מהרומן שקראו, על פי בחירתם[!].

חובה עליהם גם לכתוב משוב [רפלקציה]. מאז שאני מורה אני מאמין גדול מאוד ברפלקציה כאחד הכלים המרכזיים בתהליך למידה, ברכישת מיומנויות לחשיבה ביקורתית ולחשיבה יצירתית.

בשבוע שעבר הגישו 17 בזמן, אחרי 4 נאלצתי "לרדוף". לכן התרעתי שמי שלא יגיש בזמן השבוע, יקבל 0[אפס]. הזמן האחרון הוא - יום רביעי שעה 00:00.

הפעם כבר קבוצה יותר גדולה לא הגישה בזמן, לצערי, על אף התראות ואזהרות, ואצל חלק מהם מתנוסס 0 בגליון הציונים. עבור ילדים השגיים כמותם, זה סימן שמעיב, שמכאיב, שמקלקל סדרה של עשיריות.

ועכשיו התירוצים:

1. העליתי כבר ב2200. אצלי, המורה, כתוב שהעלית היום ב- 11:35. לא, העליתי ב- 2200 היום ליתר בטחון - עונה התלמיד. המורה: אם היית מעלה, מוודל היה מציין זאת. אהה, היו בעיות באינטרנט. ;-)

2. פעמיים כבר לא העלית בזמן את הסיכום. "לא נכון! בפעם הקודמת שלחתי במשוב, בזמן". המורה: נקבעה לי פגישה בשעה X במקום Y אצל עו"ד. הגעתי למקום Z. העו"ד גבה כסף. אבל הייתי בשעה היעודה במקום Z. לשמחתי הוא הבין.

3. שני תלמידים העלו את אותה עבודה בדיוק. המורה פונה לאחד - העבודה שלך בדיוק כמו של מ'. "וואלה, המורה לא יודע! נשבע לך, עשיתי לבד!" המורה פונה ל- מ' - הגשת עבודה זהה לעבודה של ש'. מה יש לך לומר? "וואלה המורה לא יודע. נשבע לך כתבתי לבד!" חחח, אני לא שוטר - הפעם "אני מוותר", אבל בפעם הבאה יסומן כאי הגשת עבודה לשניכם. וכדאי שתדברו זה עם זה.

4. פרויקט כתיבת הייקו.

שני תלמידים מגישים את אותם השירים. זה שהגיש שני, מבחינתי הוא המעתיק, ולכן כתבתי אליו: הגשת עבודה זהה לעבודה של א'. בשלב הזה הציון שלך 60 [זו עבודה שווה 25% מציון הסופי לבגרות הפנימית]. אם ברצונך לקבל ציון אחר, הגש לי חדשים. פניתי אל השני ואמרתי לו: אתה יודע שהעבודה שלך ושל ג' זהה, כולל שגיאות הכתיב! "וואלה המורה, לא יודע איך זה קרה?!" מבט של כבשה תועה ואומללה על פניו [עכשיו אני גם יודע מי העתיק מ-מי!]. דע לך, אני אומר לו, ג' הגיש עבודה חדשה וקיבל עליה 100! [העבודה המועתקת קיבלה 85]

5. לא הגשתי כי לא הייתי בטוחה שאני עונה נכון על המשימות. טוב, המורה עונה, תגישי מה שיש לך. ואני מקבל עבודה גרועה במיוחד מתלמידה מצטיינת במיוחד! העבודה השניה כלל לא הועלתה, כי כבר נתתי אפס על אי הגשה.

6. ל' לא הגיש 3 עבודות. * יושבים בערב הורים, מבררים. המורה: אתה לא לומד. את מעתיק [זה נכון והוא לא מכחיש את זה אלא מודה בזה] מ-נ', ואם היא לא מכינה את המשימה גם אתה לא?! אני רוצה שלא תשבו יחיד.

התלמיד: שלא תחשוב שיש לי התנגדות לא לשבת ליד נ', אבל אני מוכן לעסקה אתך [יש לי תלמידים מבריקים מאוד]: אמשיך לשבת ליד נ', אתנהג כמו שצריך, אדאג למחברת, אשלים את כל העבודות - מה אתה אומר, המורה?

המורה: תמיד בעד חוזים עם תלמידים, ועוד כאלה שהתלמיד מציע!


-----------

* אין אצלי בחינות. רק עבודות שהן חשיבה מקורית, פיתוח נושאים, וכן גם שאינם מסוגלים לחשיבה יצירתית יכולים להצליח בהן. שונא הקאות [זה לבגרות החיצונית]. תלמיד שהגיש עבודה, אפילו רק שמו כתוב עליה, מקבל אוטומטית 55. היה אכפת לו מספיק לשלוח את שמו. לי זה חשוב מאוד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה