יום רביעי, 25 באוגוסט 2021

107 - בואו לאכול אתי

 


משתף אותכם בפוסט שכתבתי על השבוע השני -

שבוע שני

אז מי היה לנו?
חנה מחצור, מרוקאית גאה, מנהלת חדרים בבית מלון
? - חקלאי אורגני שלא משתמש בשום אמצעי סיכוך ריח טבעי
שָׁרין - צעירה בת 26-26, דירת חדר בעפולה, גם מרוקאית
עמראן - אופטומטריסט מבוג'אינה-נוג'ידאת
יאנה - עו"ד בחיפה ומחיפה
מראש אעדכן, הקטע הלאומי לא שיחק תפקיד בכלל, וזה היה מרגש לראות [אנחנו לא יודעים מה היה באמת, כי הכל ערוך] שהדיבורים היו סביב דעות קדומות של עמראן על נשים ובעיקר על בלונדיניות.
ברם, אבל - מלכת הסטריאוטיפים וההצגות היתה כמובן נקבת האלפא המרוקאית חנה, שבאה לנצח ולא לאכול באמת. ככל ישראלי גס רוח מצוי לא היה לה מחסום על הפה, על ההתנהגות המעליבה, על סדרת השקרים המאולצים כדי לא לאכול מנות עיקריות. זה היה מביך, אבל מראָה אמיתית למנהגי ההתארחות הדוחים של הישראלים, שמשוכנעים שהם "טובים מכולם". ברור שהיא מבשלת מצוין, ברור שכשהיא מארחת אצלה בבית, באזור הנוחות שלה זה מושלם. קח אותה מחוץ לבית ומצאת ילדה נפחדת.
החקלאי האורגני, כמו דומיו בתחרויות האלה, מנסה מטבח אחר על המשתתפים, שרובם אגב, לא באמת "פודי'ז" [חובבי מזון משובח ובשלני בית ברמה כמעט מקצועית], כך שתגובותיהם מולו ומאחורי גבו מייצגות את טווח היכולת שלהם להתנסות בבישול 'אחר'. בעייה אחרת היו החתולים וסוגיית הנקיון, שבינינו, גם אותי היתה מטרידה מאוד.
שָׁרִין, אחח שרין, חולמת תל אביב וחיה בבירת העמק עפולה. נסתה לתת קרב מרוקאי למרוקאית וכשלה בגדול. היא נחמדה, חקיינית טובה של ההו-הא התלביבי, אבל לא שם, ממש לא.
עמראן האופטומטריסט, שמייד נקרא 'דוקטור עיניים', על אף שאינו דוקטור וגם ציין זאת ניסה לשחק אותה "איטליה" ומתברר שלמרות שעבד במלצרות בזמן לימודיו באיטליה לבשל שם הוא לא ממש למד. בטח לא פסטה אל-דנטה כמו שישראלים אוהבים, שזו דקה אחרי ה"דנטה" .מלא בעצמו ומעצמו, שמרן ומבויש [בבית של יאנה הוא התקשה להסתכל על תמונות עירום].
ו-יאנה, נקבת אלפא ממוצא רוסי שמכירה את הישראלים ואת הישראליות על בורים ועל כל דקדוקיהם. [עו"ד חיפה, יש לה ברירה?], ולא בישלה אוכל רוסי, וכבדה את אורחיה ונתנה להם אוכל בשרי למרות שהיא הסתפקה בפטריות. מיותר לציין שרמת היצירתיות של הישראלים ביחס לסיווג "צמחוני" שואפת לאפס. סלמון ועוד סלמון.. כאילו.. דא?! אבל בניגוד לאחרים היא אכלה, הודתה ונתנה פייט אמיתי, נכון גם בגזרת הקוסקוס שלעולם לא יהיה כמו של חנה [כפי שהיא אמרה. הוא רק ליווי, כמו אורז בארוחה, אז קוסקוס מהיר הכנה שווה ערך לאורז, וזהו].

שתי האלפא זכו באותו מספר של נקודות, ובהחלטה נוספת נבחרה חנה על פני יאנה, כי הישראלים עדיין מעדיפים אוכל של מאמא מרוקאית על פני אוכל של בשלנית מצוינת שאיננה "מאמא". ככה זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה