יום רביעי, 28 ביולי 2021

96 - שי אביטל

 מי זה בכלל שאלה בת זוגי? בחיים לא שמעתי עליו, המשיכה ואמרה.

כל מי שלא שמע ביומיים האחרונים על פרשת ה"טורף המיני" שי אביטל, שניצל מינית, הטריד מינית, אנס בכוח דוגמניות שיוצגו אצלו במשרד ל"יצוג דוגמניות", כדאי שיקרא קצת. כל מי שיש לו בת/בן וכל מי שיש לה בת/בן בגיל ההתבגרות, שחושבים שהם "דוגמני העתיד" כדאי להכיר היטב איך פועלת תעשיית "הזוהר", או סחר הגופות האמיתי המתרחש בה.

נכון, סיפור אביטל מתייחס לדוגמניות מעל גיל 18, אבל אדם רגיל וממוצע, אני מקווה, שיקרא משפטים אלה, יזדעזע:

שכל אחת תשמור על הכוס שלה, ולא להתקרצץ עם מקושרים למינהם , אם אני אומר למישהי בואי תמצצי לי , זה אומר שאני ברמת פתיחות מטורפת איתה לגמרי בכדי לפלוט את זה סתם כך ללא הכנה ואוירה נעימה לסקס בבית

עניתי לכותב בהרחבה:

 חולק עליך, ולו רק בגלל הפשטנות בה אתה מפענח סיטואציות מורכבות, וגם אתה כבר יודע היטב את תוצאות המשפט, אם יהיה.
אז הבה נתחיל בהתחלה: גבר שפונה לבחורה צעירה ויפה ואומר לה: "בואי תמצצי לי!", יכול להיות: 1 - וויי איזו פתיחות יש ביניהן. 2. בטוח בכוחו הרב עד שאינו מהסס 3. מבסס דפוס שליטה ואונס. מעניין מה שאתה רצית לראות כמובן. הבה נמשיכה: כשבודקים לעומק מיהן הבנות שנכנעות לגבר, ולא מצליחות "לשמור על הכוס שלהן" < בחרתי לשים את המשפט שצטטתי ממך בתצורת ספוילר, כי השפה הבוטה בה אתה משתמש, לטעמי מבטאה גישה מיזוגנית קשה מאוד, ולא ראויה> מתברר שמרביתן מגיעות ללא גב כלכלי, ממקומות בהן הדוגמנות היא המוצא מחיים בפריפריה, שהנערות עצמן לא הכי משכילות ובוודאי לא הכי חזקות. חלקן לא יפנה להורים או יפנה למשטרה באופן יזום. חרדת הפרנסה שלהן כלכך חריפה, עד שהיותן מוחלשות אינה סתם דיבור של יפי נפש, אלא אמת עובדתית.
כשצפיתי שלשום בדוגמנית ממוצא רוסי בערוץ 13 ממש ראיתי את האומללות, לא רק האישית. לצערהּ דוגמניות מצליחות ממש כיום אינן בדגם של הבלונדינית הרזה עם פני "חתך הזהב" - את‭ ‬יחס‭ ‬הזהב‭ ‬גילה‭ ‬ככל‭ ‬הנראה‭ ‬אחד‭ ‬מתלמידיו‭ ‬של‭ ‬הפילוסוף‭ ‬היווני‭ ‬פִּיתָגוֹרַס‭ ‬לפני‭ ‬כ- ‭ 2,500‬שנים. מראש מצבה קשה, וגבר שכזה מעורר אצלה שיקולי ערך-תועלת. נכון, איכס-פיכס גועל נפש, אבל זה בדיוק מה שהחוק מנסה למנוע - יחסי מרות.

לכן
עבור הנוקטים בגישה המיזוגנית, חסרת החמלה והאחווה האנושית הבסיסית, אם לא שמרה על "XXX" שלה, בעיה שלה, מה היא באה לבכות?! אבל, בתוך העולם בו היא חיה, דימוי עצמי ירוד לגמרי, חרדת פרנסה קשה מאוד <תחרות בלתי פוסקת על פרוייקטים, משכורות לא בשמיים, לא משלמים תמיד בזמן, אולי היעדר רקע חברתי חזק>, פלא שהיא נענתה, ואחרי שגמר להשתמש בה זרק אותה?! היש ביטוי קיצוני יותר להפיכת/החפצת נשים ל"מכונת מין"?
ו
אחרון ממש - גל גברעם עשתה את העבודה השחורה עבור כל האחרות. הגברת חסרת החשיבות הזו הלכה להתלונן במשטרה, כי ביקשו שיתלוננו. לפ]ני שנתיים היא עברה הטרדה מינית, בשל היותה בעלת עצמה אישית חזקה, כנראה החליטה לעבור לסדר היום, אבל משהבינה שביכולתה להציל נערות נוספות ממצב דוצה - הלכה להתלונן במשטרה.
כולנו קראנו ושמענו את תגובת היומנאי.

ברור שקיבלתי תשובה, מגבר אחר:

כל מה שאמרת תקף להמון תחומים אחרים בשוק. אף אחד לא מכריח אף אחת לעסוק בדוגמנות. ואף אחד לא מכריח אותן ללכת דוקא אליו.
בחורה ששומרת על עצמה תאמר יפה שלום ולהתראות. השימוש בביטוי 'מוחלשות' שערוריתי בפני עצמו. זה קשקוש פרוגרסיבי. הצפיה שלך בערוץ הטלויזיה מרגשת מאד. אולי באמת ניתן לאנשים להחליט מי אשם ומי לא על בסיס "עדויות" בטלויזיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה