יום ראשון, 18 ביולי 2021

95 - זאפטה

 שמע, אומרת לי האהובה עת התעוררתי, אל תצא למסעות ארוכים ברגל.* הודיעו שיש גל חום קשה וזקנים כמוך שֶיִּשָּאֲרוּ בבית. [היא אמרה קשישים, חחחחחחח] והוסיפה, שבכלל יימנעו מיציאה מהבית, שישארו בתוך המזגן.

וזו הזאפטה.

שתי מכות אוחדו להן בזאפטה הזו:

 הראשונה, הגברת מכילה סוף סוף את מושג הזקנה על שלל הנרדפות בעברית [ תשוש, קשיש, בא בימים, סב, סבא. אמנם הקשיש הוא מי שמקושש עצים בחברות הלקטים, כשכבר אין לו כוח לצוד, ובני קורא לי - קשישו], וזקן אינה מילת גיל אלא תואר כבוד של מעמד בקהילה, [למי שצימח זקנו במלאות, כיאות לגבר-גבר] אבל מילא. היא משתמשת בו במשפט עברי תקין.

השניה שאוחדה עם הראשונה, היא רואה אותי כזקן, כקשיש. זה עוד יותר קשה מבחינתה, להודות שבן זוגה זקן [מתנשק עם השבעים עוד מעט..]

יש חיים במורד קשת גאוס האהובה כל כך. ♥
-----
*אני הולך לצורך בריאות הגוף וגם לצורך בריאות הכלבה והנשמה כחמישה קילומטר ביום, שעבורי משהו כמו שעת הליכה סבירה.
** חווה אלברשטיין - נשים רוקדות

***חנוך לוין וציפור המכנסיים שלי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה