יום שני, 28 ביוני 2021

87 - טיפול בהורים תשושים

 קצת מן הקצת על גורל אלה המגדלים את הוריהם התשושים. מרביתנו בני 60 ומעלה, ומרביתנו גם אם יש לנו אחים, בחרנו/נבחרנו לטפל בהורים. בניגוד למתלוננים קבועים, משפחה מנהלת את החלטותיה, לדעתי, בצורה רציונלית לגמרי, וההחלטה שאח/אחות מסוים  יטפלו בהורה התשוש הכי מוצדקת.

בהיותם אלה שנבחרו/בחרו לטפל בהורים מתלוננים קבועים על מר גורלם, הם לא מהססים לפנות למוסדות, לעורכי דין, לכנסת, לארגוני על, כי זה חלק מהאופי שלהם. לגבי שאר האחים [אם יש בכלל ] המתלוננים קבוע הינם אלה שיטרידו את אחיהן שלא עושים דבר, הם אלה שיוציאו כסף מהקמצנים, גם אם זה ידרוש פנייה לעורך דין. בסוף, כשהירושה תתחלק שווה בשווה [לא להתפלא שהמתלוננים* כבר דאגו לבזוז את חלקם  מחדר ההורה לאחר מותו, יסתירו את חפצי הערך שלקחו או כסף במטבע זר] הם עוד ירשו לעצמם לקטר על אחיהם הנבלות.

אבל, גדולי השודדים הם בתי האבות, המטפלים הסיעודיים, שאם לא בודקים בציציותיהם הם עושים "מה בראש שלהם".

בתי האבות מנהלים הנה"ח לא תואמת התחייבות. לדוגמה, חותנתי הועברה למקום אחר, ויש לפנות את הדירה. נאמר לנו עד ה- 30 בחודש. אבל אז התקשרה מישהי ואמרה: הנה"ח סוגרים חשבון ב- 28 בחודש, לא תפנו לפני זה תצטרכו לשלם חודש נוסף. האם הדירה תהיה לרשותנו חודש נוסף? ממש לא, אבל היא כבר תושכר. כלומר, תשלום כפול, רווח נקי, לא?!

למשל, שום פיקוח או בקרה על נקיון הדירה. עת עברנו בדירה ומיינו וכו' כמויות הטינופת והאבק לא יאומנו. אבל בחוזה הם התחייבו לנקיון יסודי פעם בחודש, לא?! אז מה.. יש בעיות, העובדת..

היתה לחותנת שלי מלווה, אחות מקצועית מחו"ל, שעשתה הכל כדי לעשות מינימום שבמינימום. עד לפני הקורונה חותנתי היתה פעילה ביותר. היה לה אירוע מוחי שאחריו הכל התחיל להדרדר באיטיות, ולכן הבאנו את המטפלת. אז כן, לעזור לה בלילה, לעזור לה להתקלח. מהרגע שחותנתי הדרדרה למצב של "על כסא" המלווה לא הוטרדה מכמויות המזון שהיא אכלה, מאפס תנועה, ולבסוף עזבה בטענה שהגב לא מאפשר לה להרים את חותנתי והיא זקוקה לעזרה. לצורך כך היא פנתה לרופא תעסוקתי. משהבינה שאיננו מתכוונים לשכור את החברה שלה [ בית האבות התנגד נמרצות עקב התנהגות עבריינית של החברה שלה] הודיעה מהיום למחר: אני עוזבת.

מייד לאחר שקיבלה מאתנו מכתב המלצה פנתה לארגון שהביא אותה, מעסיק אותה ואחראי לה בארץ ש"פטרנו אותה", מה שמחייב כמובן תשלום פיצויי פיטורין. העובדה שעזבה מבלי להשלים חודש לאחר הודעת עזיבה "הלכה לאיבוד" בסיפור השקרי. [שמרו על כל תכתובות הווטסאפ, הקוליות והמילולויות וגם סרטונים. כל אימייל, כל מכתב וקבלה. כל דבר! - לפעמים אנחנו טרף קל מאוד].

- - - - - - -

* אני מקווה שברור שאני מכליל, ורבים וטובים לא מעיזים לגעת בתכשיטים, חפצי ערך, כסף שיש בבית ההורה לא בזמן חייו ולא לאחר מותו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה