יום שישי, 11 ביוני 2021

81 - הרופא, פריז ובדיקה רקטלית

 באמת שאינני מאלה שמקטרים על רופאים, בדרך כלל. אני מפחד מהם מאוד, ירושת ילדות מטופשת ורופאים סמכותניים וחסרי סבלנות וסובלנות לחולים. במיוחד אותה רופאת שיניים שבגללה שנים לא נכנסתי לרופא שיניים יותר.

אבל זה היה מקרה אחד. ממנו ועד המקרה בו הרופא אמר לי: "תגיד הזדיינת בפאריז? אם לא, עכשיו תרגיש איך זה!" [ לפני בדיקה רקטלית].

פניתי לאבי אחד מבכירי אז.. בארגון בו עבד אותו רופא, עזוב הוא אמר לי, אתה רוצה שכל עברך המיני ייחשף? חככתי בדעתי, בן ארבעים בערך, שלהי שנות ה- 90. כל השינויים שחלו בעשרים השנים האחרונות היו "עתיד נחשק" ולא מציאות קיימת, אז ויתרתי.

מקרים אחרים לא ממש היו, כמו המקרה של ניתוח בקע, הפסקת עישון בדרישת הרופאה המנתחת והשמנה מהירה שמנעה התאחות סבירה של הניתוח. בטח היא צרחה עליי. לא לימדו אותה כנראה לדבר עם בני אדם.

ברם, בת זוגי עברה בשלום את אחת המחלקות הכי קשות. טיפול ברמה הגבוהה ביותר. עד היום, כל בדיקה מלווה אחרי יומיים בדיסק ממצאים בדואר רגיל ובדוא"ל.

רופאת המשפחה שלי הוחלפה, אחרי שהחליטה שהיא מומחית לסוכרת ונתנה לי לדרדר את מצבי, בין היתר בשל האופי התוקפני מאוד שלה. [ ה"ילדי" השתלט עליי, וכילד מרדן הגבתי לכל דבר שאמרה, וכך תרמתי את תרומתי למצבי הגרוע].

המרפאה לבריאות הנפש חביבה מאוד, אם כי צבעי חדר הקבלה והתאורה כהים, אולי בכוונה, לא יודע. אותי זה מכניס ללחץ. הרופאים, המתחלפים לא בדיוק ממש התעניינו בי, אלא נתנו את 45 הדקות שחובה לתת, וכתבו את המרשם הנדרש. רק אחת טרחה מעבר, אבל משהגיעה הנקודה בה צריך להתחיל לחפור, לא הגעתי יותר.

בינתיים אני בריא, סוחב כמו שצריך. מקבל תרופות ושולט היטב ברמות המחלה השונות שלי, כן בזכות אותם רופאים שהם בני אדם, בחיי. לא לאמין כמה רופאים צעירים עובדים במרפאות החוץ בקניונים שונים. כמה הם אנושיים, חביבים, יעילים וגם מכילים אם צריך. למרות שהדיאטנית באותה מרפאה היתה כל כך טכנית, שלא הצליחה לרדת לעומקן של בעיות האכילה שלי, מילא. מצאתי מזור במקום אחר:-)

לסיום ולסיכום -

כשאני שומע מה עובר על גיסי בנורווגיה במערכת הבריאות הציבורית, אינני מוצא סיבה להתלונן, באמת על מערכת הבריאות. כמו כל מערכת יש בה גרועים, גסי רוח ויש בה טובים/מצויינים ועדינים. ואני בריא.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה