יום שבת, 24 באפריל 2021

64 - להתארח, לארח או להפגש בחוץ ?

 לכאורה שאלה די פשוטה, ממוקדת לה היטב במנהגים ובנוהגי תקופת הקורונה. אבל ולעצם הענין קיימת בתרבות האנושית המתועדת וכנראה גם הלא מתועדת מאז ומעולם. [בטח זוכרים את המלאכים ואת אברהם, נכון? את לוט ומלחמתו בתושבי לוט? ולא חסרות דוגמאות אינסופיות] השאלה בודקת חלק  מסגנון  חיי החברה  המודעים, מהטקסים החברתיים, נורמות של חברה ובוודאי גם בודקת "אופי" או "צורך"של אנשים, אולי אפילו ממקדת תובנה ביחס לאופי של האדם, בחינת - תאמר לי מה אתה מעדיף/מבצע מהשלישייה דלעיל ואומר לך איזה אופי יש לך. אותי מעניין יותר לבדוק את אופי בעלי המקצוע, אלה שתפקידם הוא אירוח או התארוח, ולכן ממלאים פונקציות חברתיות, תקשורתיות ופוליטיות רבות מעלה.

מארח/ת, כלומר מכניס אנשים לביתו, נהנה מכך שאנשים מגיעים לביתו. יש אנשים שזה התפקיד שלהם, למשל במסעדה; למשל בארוחות רשמיות; למשל קידום אינטרסים, או כאלה שמשכירים חצר ביתם לאירועים, ונוכחים באירועים.מה נדרש מהמארח/ת - אופי ידידותי, יכולת לשבור מחיצות ביאישיות, הבנה באופי של אנשים, ציוות אנשים על פי מעמדם, עיסוקם, יכולת ליצר תמהיל - כמעט קוקטייל מיסודות שאינם "מתחברים" בדר"כ. וכולנו מכירים את נשות החברה הגבוהה המארחות תדיר בביתן משוררים, אמנים ועורכות ערבים יחודיים, מה שנקרא "סלון ספרותי" או תרבותי. אחד שאהב לכתוב על נשות החברה הללו, היה בלזאק.

מתארח/ת - מה מאפיין אנשים אלה? האם ישנם מתארחים מקצועיים? בוודאי שכן. הרבה ידוענים מתפרנסים מהיותם "מתארחים" בתשלום על מנת לקדם דימוי ותדמית של "נובורישים", או מתארחים אחרים שתפקידם להמחיש פנים מסוימים אצל מאחרים. וישנם אלה, שמתארחים רק כשמזמינים אותם, אבל לא מארחים אף פעם. מה בנוגע אליהם? מתביישים בביתם? מפחדים שיגלו משהו עליהם" שומרים סודות אפלים?

להפגש בחוץ? - זו אולי הפשרה  הנסבלת בין שתי הפונקציות. להפגש בחוץ היא לכאורה הכי פחות רשמי, עד שמחליטים לערוך יומולדת לילד בפארק העירוני, תצוגת אופנה בבסיס צה"ל, או סתם מפגש פורום באוויר הפתוח.

אנו ניפגש



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה