יום שבת, 27 בפברואר 2021

45 - עשר אהבות מוזיקליות שלי

 השרביט בהחלט מזמין השבוע לשתף באהבות גדולות שלי, ויש לי כמה וכמה אהבות מוזיקליות, יותר מעשר, אבל אסתפק בהצעה.

1. מאריה קאלאס באחד השירים המכוננים של חיי - Summer Time

2. ירושה מאבי ע"ה - הבלאדה על מטהאוזן - מיקיס תיאודורקיס, מריה פרנדורי

3. אחת הזמרות שעלו מעיראק ולא ממש זכתה להכרה כאן, אימאן.  מי שהוציא אותה, יחסית מאלמוניותה היה חברי הטוב יוסי אלפי, ובתו ששרה את השיר הנפלא הזה. דילילו, שיר ערש.

4. בצל תמר ואור ירח, קרולינה. זמרת נהדרת, שבזכותה התוודעתי לשיר הזה, שמקורו "אשכנזי" למהדרין, וזוהר ארגוב נתן לו את הגוון המזרחי. לפניו זו היתה לילית נגר.

5. לואי ארמסטרונג האגדי. אהבת נעורים מתפתחת עד היום.

6. בילי הולידיי, איבוד הבושה שלי לעד, זכרונות מחדר ומרק משקית.

7.להקת קווין ,  Bohemian Rhapsody

8. בניה ברבי ודניאל זמיר, וידוי של אלכסנדר פן. ביצוע יחיד, שאני מכיר, שיש בו את העוצמה הרגשית, הנפשית והמזוכיסטית של האוהבת הנדרסת ומושפלת. 

9. ריקה זראי, סמוך על התרנגול, ולא נשכח את הביצוע המופלא של רן ונמה.

10. "עטור מצחך זהב שחור" של חלפי בלחנו של יוני ריכטר. הביצוע הקלאסי הוא של אריק איינשטיין, אבל הביצוע הנדיר והעמוק יותר הוא של אביתר בנאי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה