יום חמישי, 4 במרץ 2021

46 - עבודה למורה

 נ' הגישה עבודה למורה. היא קיבלה מהמורה דף באותיות בגודל 14, רבועות, רווח 1.5 בין שורה לשורה [ אפילו זה מעצבן נורא את המורה הרווח הזה ] ובו הנחיות ברורות, הכוללות גם דוגמאות, ואפילו דגם משורטט של תשובה, עם הערה בצד [ לא צריך לכתוב את המילה "פתיחה" לפני הפתיחה, או המילה "גוף" לפני גוף התשובה וכו' ]. גליתי לצערי, שאם אינני מקפיד לדייק, יש אפשרות שאקבל טקסט שבו כתוב: פתיחה, וישנם שגם מעתיקים את ההסבר מהי פתיחה, ואז מגיעה פסקה שהיא הפתיחה. 

אין לי עד עכשיו שמץ של מושג מי לימד את הילדים הללו לכתוב, לקרוא, חשיבה מופשטת, הכללות, איך כותבים מאמר שמטרתו לשכנע, מה ההבדל בין מכתב אישי  לתיאור עץ למאמר שיש בו טענה. שנים ארוכות מאוד אני עובד עם תלמידים שהחינוך האינטלקטואלי-המערבי-המדעי שלהם לוקה בחסר עמוק. וכל זה אינו קשור לענייני שפה בעיתיים, כי על אף שלא קוראים, אם הורים בעלי שפה עשירה, מורכבת ומשוחחים עם ילדיהם שיחות מורכבות, יתכן והילדים יתעשרו בשפה, אפילו הם לא אוהבים לקרוא.

והיא נ' הגישה עבודה למורה. כל קשר בין דף ההנחיות לבין העבודה מקרי, בלשון המעטה. החלטתי לקרוא לפני שאני מפעיל את העין הביקורתית, הלא נחמדה שלי, ולא הבנתי "מה היא רוצה מחיי?" טקסט מבולגן, ערוך רע, חלק מהטקסט מיושר לימין, חלק מיושר לשמאל [האם העתיקה טקסט מאתר באינטרנט? ]. גדלי אותיות שונים.

המורה החליט לא להעריך את העבודה, כי חשש שנקודת המוצא שלו כל כך שלילית שלא ייעשה צדק עם הילדה. בכל זאת היא שלחה עבודה, ויש לכבד את המעשה. העבודה הוחזרה לתלמידה, כאשר הדבקתי כל חלק מהעבודה תחת דף ההנחיות. כלומר, חלק א בדף ההנחיות הדבקתי את חלק העבודה שלה בה נכתב "חלק א' תחתיו, וביקשתי להגיש לי מחדש עד היום.

מחר אבדוק ואגלה לכם :-)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה