יום שלישי, 15 בדצמבר 2020

24 - הישראלי האותנטי

 

עומר אדם הוא הישראלי הייצוגי השלם לאליטה החדשה, תוצרת הליכוד, ש"ס.

אין בקביעה זו אף עמדה שיפוטית או מעריכה. היגד זה הוא תוצאה של התבוננות במציאות הישראלית בחודשים האחרונים. חודשי הקורונה. חודשי הסכם השלום עם האמירותיים, ופרסומים על שלל מפורסמים ישראלים, שנודדים בואכה דובאיי, כמו אין מחר.

בין הבולטים בישראלים הללו, שגם נעלמו מהמדינה בזמן שבר הקורונה של הסגר הראשון נמצא עומר אדם, שגם חזר ו"הרים" מסיבה חצופה ומנקרת עיניים למען חברתו לשעבר, ואחר כך מצאנו אותו בדובאיי, חוגג כמו דובאי מאז ומעולם היתה מחוז חפץ שלו.

בעקבותיו נודדים השאר - אלה שצפיתי בחדשות יוצאים לדובאי ואחת שיושבת בפרלמנט הישראלי:

פנינה רוזנבלום בין הנודדות, עם הבלונד הנצחי, מזוודה וגזרת "בת 18". פנינה רוזנבלום, לדעתי ההדיוטית היא בין בוני דגם המצליחנות של הפריפריה במרכז הישראלי. בניגוד ליורשותיה, היא התחילה אמנם במקצוע אוויר [ דוגמנות ] אבל מהר מאוד עברה לעבודה ממש, והפכה עצמה ל"פרזנטורית" של המפעל שלה, שהיא הקימה ובנתה, כשחייה מתועדים עוד בטרם האינסטגרם.

אסנת מארק היא דור עוקב פנינה. הן מבחינת הגיל והן מבחינת הבלונד והן מבחינת הרצון למצב את עצמה כנציגת פריפריה. דרכה שונה משל רוזנבלום. רוזנבלום בחרה ב"דרכי נועם", המארק בוחרת בדרכי העימות הנובעים ממעמקים של רגשי נחיתות קשים. צעקניות, גידוף, שימוש במלים היפרבוליות ובעלות מנעד אמוטיבי חזק מאפיינות אותה. אבל ובעיקר - הבלונד כמו של פנינה רוזנבלום.

הדור השלישי הוא אייל גולן. חצי מרוקאי-חצי תימני, אבא לא בדיוק בצד הנורמטיבי של החברה. גולן בעל קול הפעמונים הוכיח, כמו פנינה שמראה יפה וטוב, שורת מאהבות ידועות אחריו ועשייה עתירת ממון היא הדרך למרכז הנורמטיבי הישראלי. גם התנהגותו הפסולה מבחינה מינית-חברתית מוחלקת על ידי אינטרסנטים הזקוקים לו כסמל ל-ישראליות האותנטית, האמיתית.

עמר אדם הוא הדור הרביעי שזכה סוף סוף להיות "ישראלי-מזרחי-אותנטי-נובורישי-ימין". ללא צורך ב"עזרים" נוספים. הוא צאצא למשפחת אדם שתרומתה לחברה הישראלית גבוהה, הוא הגיע מהפריפריה אך לא משכונת עוני. התנהגותו הנובו-רישית הבולטת משקפת בדיוק את האליטה החדשה הישראלית, ששלטון הליכוד וש"ס מאז 1977 יצרו. הרצון להראות, הרצון לאחוז בכל סימני ההצלחה הישראלית, תקיעת אצבע בעין הבורגנות הישראלית- התל אביבית חזקה ונוכחת.

מכאן - עומר אדם הוא הישראלי הייצוגי השלם לאליטה החדשה, תוצרת הליכוד, ש"ס.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה