יום רביעי, 18 בספטמבר 2024

412 - סיכומי שבוע, לקראת סופ"ש

 

השבוע שלי התחיל עם הקלטות של אשת רה"מ ממפגש עם משפחות חטופים, אללה יסעדה ויסעדנו אם זו הדמות המייעצת לרה"מ.

מזמן גיליתי שישנה סיבה לחשיפה של מבוכות שרה, שטויותיה ופרטים פיקנטיים. בראש ובראשונה, הרה"מ הופך לגבר מסכן/מוכה כמעט - יצירת הזדהות מצד גברים, פרסונה הציבורית האהובה עליו הקורבן.. אבל חשוב מכך, התעללות התקשורת בשרה מסיחה את הדעת, מסיטה תשומת לב תקשורתית ממעשי האדון, למשל הסכמי נתניהו-סער.

אתמול והיום - פיצוצים של מכשירי טלפון. אתמול אלפים נפצעו היום רק 500. נהרגו 17 בני אדם. לצערי אני לא רואה בזה גבורה גדולה או דרך לנצחון. בסה"כ מדינת ישראל [בהנחה הלא מוזרה שהיא אחראית לכך] שוב חושפת עצמה, כלומר את הצפון המוכה והחבוט עד דוק לעוד טילים, כטב"מים או נסיונות התנקשות [ראו סיפור בוגי יעלון.]

קראתי בענין רב את הפוסט האחרון של אורי הייטנר, בבלוג שלו "הבלוג של אורי הייטנר"  שנקרא "איש השנה תשפ"ד - יחיא סינוואר". בפוסט הוא מחלק את ישראל ל- 6.10.23 ול - 8.10.23. ל"א ישראל טרום פוגרום שמחת תורה לישראל יום אחרי הפוגרום. הוא מקווה שישראל של ה- 6.10.23 שזוקפת שוב ושוב את ראשה המכוער תיעלם בזכות ישראל של 8.10.23. ממליץ מאוד על הפוסט.

מבחינה אישית, שמח לבשר שספר שיריי השלישי הניירי עומד לצאת לאור בהוצאת ספרים נחשבת ומכובדת. מבחינתי זו מחמאה גדולה, מה גם שבעקבות פנייתי להוצאות לאור, יותר מאחת הסכימו לפרסם.

מצאתי בדיסני+ שתי סדרות קוריאניות נהדרות. שתיהן על גבול המד"ב ושתיהן משקפות את תמונת עולם די קשה. אני רוצה להמליץ על אחת.

האחת עליה אני ממליץ נקראת נקי מדם, בעולם עתידני בו מזון מיוצר בבתי חרושת. הכוונה היא ליצור את כלל המזון, צמחים, פטריות, בשר, פירות ים וכו'

 בנטפליקס ישנה סדרה רומן רומנטית עם קצת כישופים ועל טבעי - הקלות אצל הקוריאנים לשלב את תרבות העל טבעי מחייהם לסדרות בעיניי ראוייה להערצה - היא נקראת "גורל אחד". כנראה אני "סאקר" של קיטש, אהבה, דרמות משפחתיות והתאחדות הורים וילדים. ;-) מעניין שבספרות זה לא עובד עליי.


בפורומים השונים ישנה רגיעה של סוף הקיץ ולקראת החגים. סביר להניח שעם תום סוכות תגבר התנועה שם. בפורום אחד התגלתה התעניינות באופרת הסבון שאני עוקב אחריה, ללא בושה, ימי חיינו. כפי שתגלו מהר, זו אופרת סבון שויתרה על "ריאליזם" אם כי מופרך במקצת לטובת טרלול מלא של העלילה:

""ימי חיינו" בישראל מקרינים החל מ- 2020. הסדרה שייכת לתחום הפנטסיה באופן מוחלט. האירועים קורים בלי סיבה, צירופי מקרים חסרי אירוניה פנימית.

עכשיו אני נמצא בשלב ש: צ'ארלי, הבן השני של אווה ויטלי, שמונה על ידיה לעקוב אחרי טריפ, הבן שלה מסטיב, שנאנס לקיים אתה יחסי מין מול רעייתו החוקית, אנס את אלי, הנכדה של ג'ון בלאק ומרלנה אוונס מצד אחד ומצד שני נכדה רבא של קייט וויסלו, שחיה באחוזת דימרה.
הידעת?
נגיד יש לך חצי אח, [מאב או מאם] ונגיד שהוא אנס מישהי, ונגיד שבדיקות ה- דנ"א של התינוק תואמות לשלך, כי יש לך ולחצי אחיך חצי מאותו דנ"א, אז שניכם יכולים להיות אבות הילד?
זהו בסיס הדרמה הנוכחית, חוץ מכך, שסטפנו דימרה כבר מת [אני זוכר אותו מההקרנות בשנים עברו של הסדרה בארץ] - השחקן נפטר בגיל 87, לאחר אלצהיימר שסבל ממנו. ויקטור קיריאקיס נראה שהוא לובש חיתולים, ובכל מקרה כבר היה בן 85 כשצילמו את פרקי 2020. [כידוע הוא אבי ג'ניפר אניסטון. וגם הוא הלך לעולם שכולו טוב של סלבריטאים הוליוודיים.]
 הייתה לזה אי פעם התייחסות בצחוק כלשהו בחברים, הרי ג'ואי (הדמות, לא השחקן מאט לבלנק) שיחק בימי חיינו."

ספרים לא התחלתי ולא קראתי ממש השבוע. עם זאת, התחלתי בקפריסין לקרוא בהתלהבות רבה את "תיאולוגיה אישית" מאת אביבה גיטלמן ספר עיון, חקר ופירוש של ספרו הידוע [לא לכולם, לצערי] בחוגי חכמי ישראל, חוקרי תרבות יהודית של פרנץ רוזנצוויג - כוכב הגאולה.
ספר נוסף שעניינו ספרי התנ"ך, הפעם שיר השירים. קניתי את הספר כי חשבתי שזה ספר מחקר, אבל התגלה לי שזה ספר פירושים קבלי-מיסטי עם יומרה פסיכולוגית-טיפולית-חינוכית [הפרשן רוצה להנכיח את היהדות בשיטתו הטיפולית, והספר הזה משמש מעין שיקוף/ביטוי של משנתו, וכתוב בדש האחורי: "ומציע לקורא מגילה נפלאה זו כמסע אמוני, לאומי נפשי". הספר נקרא "שיר השירים - קריאה טיפולית וחינוכית." הספר מעניין כי הוא חושף אותי לקריאה שאינני רגיל בה זה כמה עשורים [מאז סיימתי את האוניברסיטה] . אני חייב לתת לכם דוגמה:
עמ' 11, פרק א'
אבולעפיה מפרש את הפסוק הראשון של שיר השירים: "שיר השירים אשר לשלמה" - ובין שאר הדברים כך הוא כותב:
"השירה היא הרובד העמוק ביותר של אישיותנו, ואילו היינו יודעים לשיר את שירת הכלל היינו במדרגה המסוגלת להכיל את כל המציאות, יכולת ההכלה הרגשית רק מתוך אהבת ישראל"
ברור לכם, שזה פירוש הרחוק ממני ת"ק פרסה, אבל מרתק לראות איך פסיכיאטר ילדים ונוער מתעלם בהפגנתיות[כך גם בשאר הפירושים] מכך שזה ספר שירה אירוטי.

אני ממש מקווה שסופ"ש לא יתברר כאסון, לפחות מרים בנימיני, במוסף ידיעות אחרונות לא רומזת לכך. הפכתי למתענין נלהב בטור שלה, השבועי בין כל התחזיות השבועיות למזלות השונים, לגבי השבוע שיבוא. טור מלא בזוויות, התנגדויות, חיבה, שנאה ומדינת ישראל עדיין חיה, נושמת ובועטת.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה