יום שישי, 6 בספטמבר 2024

407 - שבוע ראשון

 כמו סבים וסבתות רבים שלחנו נכד לכיתה א'.

אין זה הנכד הראשון שעולה לכיתה', אלא הרביעי, ועדיין השמחה מפעמת בנו, כמו בפעם הראשונה.

גםן סגרנו באופן חלקי מערכת אחה"צים אצל סבא-סבתא. נדמה לנו שהבכורה כבר לא תגיע אלינו אחת לשבוע. חיי החברה שלה, הלימודים שנלקחים בשיא הרצינות, השאיפות לא מותירים מקום לבטלה ארוכה אצלנו.

אין בנו ולו שמץ של כעס. אני עוקב תדיר אחרי העידכונים ב-ווטסאפ, מתקן לה בהודעות פרטיות שגיאות כתיב, ושמתי לב לסגנון הכתיבה שפיתחה עם חברותיה, כנראה: אות אחרונה בצירוף מלים או משפט קצר מוכפלת ומשולשת. [משולשתתת]

אז חשבתי לשתף בשתי תמונות של שמחת היום הראשון.

בעיקרון אלה תמנות שהועלו ב-FB של ההורים, אבל מקובלת עליי הזהירות של אמפי בפרסום תמונות של קטינים.



בביה"ס של הנכדים מופעלת שיטת מונטיסורי, ולנכדיי היא מצויינת. הם לומדים לקרוא ולכתוב, חשבון ואנגלית. אבל התחום הרגשי, החקר העצמאי, העזרה לזולת וחיי קהילה חזקים מאוד.

נכדתי השנייה עלתה לכיתה ה'. החליטו בביה"ס לעשות "עירבוב" של הכיתות שהיו ללא שינוי עד ד'. הילדה ראתה שחלק מחברותיה לומדות בכיתה השנייה, ללא היסוס היא הלכה בחופשה לפגוש את מנהלת ביה"ס ולטעון טענותיה.

ייאמר מייד לזכות המנהלת שלא "ניפנפה" אותה, אלא הקשיבה לה וענתה לה, שרבות מהבנות בכיתה בה היא נמצאת ביקשו להיות אתה! היא הציעה לילדה שתהיה כמה זמן בכיתה, ורק אז תחליט.

התמלאתי גאווה ושמחה, כי המחשבה שאפשר ללכת אל הסמכות ולשוחח אתה היתה מעוררת בי התקף חרדה [כילד אלה היו כאבי בטן חזקים, קוצר נשימה.. אבל לא ידעתי מה זה, ידעתי שעליי לפעול בדרך טקסית ע"מ להרחיק הרע. נהגתי משגדלתי קצת לתת נדבות, והרוע נעלם.]

 כתבתי שמכיתה אל"ף במונטסורי הן והם לומדים אחריות קהילתית, וכך בנות הכיתה שלה אירגנו "חגיגת בריכה" בשבת האחרונה לפני פתיחת הלימודים, והכל בא על מקומו בשלום. 

אני מקווה שתהא לנו שנה רגועה, שישובי הצפון יחזרו לבתיהם בחינת "ושבו בנים לגבולם". שממשלת הזדון, הרוע והשקר תובס בבחירות, שהאופוזיציה העלובה בכנסת תתחיל להבין את תפקידה האמיתי, שאולי משורת הנלחמים בעוון, בזדון ובשחור יקום מנהיג/ה.


https://www.mfux.co.il/product/shalom-kita-alef/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה