יום שבת, 31 באוגוסט 2024

404 - אלבומי מוזיקה

 הנושא החם: 

אלבום לאי בודד / עורך טליק חרובי


אמפי העירה, שמזמן לא הקשיבה ל"אלבום". לי אין פטיפון, האמת מעולם לא היה לי. ההקשבה שלי לאורך השנים היתה דרך תחנות רדיו, וכמובן מ- 1995 ואילך, באמצעות האינטרנט.

האלבום הראשון שהקשבתי לו היה "הבאלאדה על מטהאוזן", שאבי השמיע על הפטיפון העלוב שלו. זו היתה אהבה מלאה. לא הבנתי את המלים, אבל המוזיקה של תאודורקיס, השירה של מריה פרנדורי והשם, שאמר לי רבות.
אני ממליץ להקשיב לכל השירים.




האלבום השני שהטריף אותי לגמרי היה מוזיקה לסרטים של נינו רוטה, לסרטי פליני.
ממליץ גם כאן, להקשיב לכל הסרטונים. החמוץ-המתוק, הריאלי והסוריאלי, המחוייך והרציני.



האלבום השלישי אף הוא שייך לעולם החיצוני לישראל, והוא אלבום שהקשבתי לו בתל אביב בתקופות הפרועות שלי, יחד לא לבד לעולם. השיר הבולט ממנו היה: MY MAN של בילי הולידיי.


לסיכום
כנראה מוזיקה ישראלית בעברית לא ממש תגיע אתי לאי בודד. יש כמה שירים מהסביבה הגיאוגרפית, שהייתי לוקח אתי:

אינתא עומרי של אום כלת'ום
שבחי ירושלים של אביהו מדינה ובביצועו
שירת נזירים א-קאפלה, כמה שיותר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה