יום שישי, 22 באוקטובר 2021

123 - בתוך הגוף

 אין לי מושג למה ומדוע אבל סוגיית "נוח בתוך הגוף" צפה אצלי שלשום וביתר עוצמה אתמול.

שלשום עמדתי בתחנת אוטובוס ליד המרפאה ברחוב רוטשילד בפתח תקווה והתבוננתי באנשים. זו אחת מפעילויות ה"סרק" שאני אוהב. הנה גבר הולך נמרץ. לבוש מרושל, פניו מכורכמים, ידיו לחוצות אל צידי גופו וכולו מציג חוסר נחת, או אותה גברת לבושה בצבע אחיד, כולל הצלליות מעל עיניה, נעליה וגרביה.

האם טוב להם בתוך הגוף שלהם?

עברה גברת ממוצעת קומה, שיער אפור, קצר, לבושה במכנסיים ובחולצה וכולה משדרת נינוחות. הגוף יודע מי הוא, מה מתאים לו וגם אוהב ללכת ברחוב. במדרכה ממול צועד גבר, גורר רגל פגומה. בגדיו לא הכי נקיים או מסודרים. מגבעת על ראשו, שער זקנו סתור והוא משדר מצוקה אדירה, כאב רב.

לידי עומד בחורון בן 16 או 17. פנים חלקים, גובה 165 סמ'. לא נוח לו בתוך בגדיו. הוא נע, מתגרד. צולב רגליו ואחר כך מחליף את רגליו. ידו בתוך מכנסיו מסדרת את החבילה. לא נוח לי, לא נוח לי פניו אומרות. עיניו מושפלות תדיר.

והאשה הגדולה הזו המגיעה לתחנה. מיני פרחוני, גופיה. שיער מתולתל. פניה מאופרים בקלות. תיק צד על הזרוע, נעלי עקב. כולה רוקדת, מאושרת. רואים שהיא נהנית מהגוף שלה כל הזמן, נוח לה בתוכו, היא אוהבת להתלבש.

ואני -

לא זוכר מתי לא אהבתי את הגוף שלי. כשהיה רזה על גבול הרזון הקיצוני בגיל ההתבגרות או בשיאו כששקלתי 120 קג'. ידעתי ויודע עד היום לחיות בתוכו.

לסיכום אני רוצה להביא שיר תלונה [ כך כינו שירים אלה כשהייתי תלמיד..] של רשב"ג, שהיה חולה מאוד וסלד מגופו, בעיקר כי לא הבין מדוע נשמה "מושלמת" כשלו "נענשה" בגוף כזה לא מתאים, פגום וסובל. [יהירות לא חסרה לבחור הזה]:

כּאֵבִי רַב וּמַכָּתִי אֲנוּשָׁה / וְכֹחִי סָר וְעַצְמוּתִי חֲלוּשָה,

וְאֵין מִבְרָח וְאֵין מָנוֹס לְנַפְשִׁי, / וְאֵין מָקוֹם תְּהִי לִי בוֹ נְפִישָׁה.

שְׁלֹשָה אֻסְּפוּ עָלַי לְכַלוֹת / שְׁאֵר גּוּפִי וְרוּחִי הָעֲנוּשָׁה:

גְּדֹל עָוֹן וְרֹב מַכְאוֹב וּפֵרוּד – / וּמִי יוּכַל עֲמֹד לִפְנֵי שְׁלֹשָה?

הֲיָם אָנִי וְאִם תַּנִין, אֱלֹהַי, / וְכִי בַרְזֵל עֲצָמַי אוֹ נְחוּשָׁה?

אֲשֶׁר כֹּל עֵת יְסֻבּוּנִי תְלָאוֹת, / כְּאִלוּ הֵם מְסוּרִים לִי יְרֻשָּׁה,

וְתִדְרשׁ לַעֲוֹנִי רַק, כְּאִלּוּ / לְךָ אֵין עַל בְּנֵי אָדָם דְּרִישָׁה!

רְאֵה נָא בַעֲמַל עַבְדָּךְ וְעָנְיוֹ / וְכִי נַפְשׁוֹ כְּמוֹ דָאָה יְקוּשָׁה –

וְאֶהְיֶה לָךְ לְעוֹלָמִים לְעֶבֶד / וְלֹא אֶשְׁאַל עֲדֵי נֶצַח חֲפִישָׁה.

רשב"ג, כאבי רב, פרוייקט בן יהודה  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה