יום רביעי, 11 בנובמבר 2020

14 - ענייני זום

מצאתי בפייסבוק את המסמך הבא

חבר טוב שלי, שלח מסרון זה בקבוצת הווטסאפ של הורי כיתת בתו. מרגש מאד - ביקשתי ממנו לשתף בקבוצה:
"האם נראה לכם הגיוני שמורה אמורה לדבר למטריצה של קוביות שחורות במקום לפרצופים של הילדים שלכם? האם אתם יכולים לדמיין עד כמה זה לא נעים להעביר שיעורים ככה? בגלל חוקי משרד החינוך, המורים לא יכולים להכריח את הילדים להדליק מצלמות. אבל *אתם כן יכולים*
הילדים שלנו בגיל מספיק בוגר כדי להבין סיטואציות חברתיות מורכבות. לא יהיה קשה להסביר להם כמה זה מבאס לדבר שעות כל יום לקוביות שחורות. אני משוכנע שרובם יבינו. אתם בטוח מבינים את חומרת העניין.לפני הלימודים, לפני ההשכלה, לפני הציונים - קודם כל צריך להיות בן אדם. לגרום למורה לדבר כמה שעות ביום מול קוביות שחורות, זה לא מנומס ולא תרבותי".

Ronen Kandel
 


ההודעה הזו זוכה לתגובות מקצה "בעד" ועד קצה "נגד". חלק מהתגובות פשוט לא יאומן, כגון - מי שלא פותח מצלמה אני מחזירה לחדר ההמתנה, או תגובה נגדית - איזה מזל שאת לא המורה של הילדים שלי.
העמדה שלי פשוטה מאוד - היא תואמת את עמדת משרד החינוך לחלוטין:
 מי שמדבר שעות מול קוביות מחמיץ את העיקרון הבסיסי של הוראה מרחוק - למידה עצמאית. השיעור חייב להיות מורכב מרבע שעה הקניית חומר והשאר למידה עצמאית. לא חסרות תוכנות ולומדות, חומרים באינטרנט לעידוד למידה עצמית. יד על הלב - מישהו מאתנו מוכן לשבת שעות מול המצלמה ולהקשיב לאחר, אפילו מכירים אותו?

אחת התגובות האחרונות שקראתי היתה: 
פשיטת רגל של הדור הזה.
האמנם?
האם ישנה הסכמה שהדור הנוכחי פשט את הרגל, כמו האשמה היא בו?



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה